vaknar tidigt
vaknar tidigt
Vår 6-mån kille har sovit som en klocka från 19 till 7. Den senaste veckan har han dock vaknat redan vid 5.30 och varit jättepigg. Jag har låtit honom vara ända till han börjat bli missnöjd. Då har jag gett honom en pangramsa, men det har inte alls funkat utan han har skrikit upp sig. Har då gett honom en påminnelseramsa när skriket har accelererat. Han har inte somnat om utan skrikit mer och mer. Vid 7 tiden skrek han helt hysteriskt. Jag fick då avvakta tills han tillfälligt tystnade. Jag rusade då in och "gjorde morgon". Har någon ett tips hur jag skall kunna få honom att acceptera att vi inte går upp kl 5 eller 6 på morgonen.
Eva mamma till Fabian född 00 , Ellen född 03 och Edvin född 06.
Hej och välkommen hit!
Låt pangramsan vara glad och hurtig, men punktsättande. Om det har hållit på ett tag (i alla fall fyra-fem morgnar i rad) så ramsa så fort du hör att han vaknar. Du upplyser på ett trevligt sätt att det inte är morgon än.
Och ta för givet att han kommer att sova imorgon bitti.
/LO
Låt pangramsan vara glad och hurtig, men punktsättande. Om det har hållit på ett tag (i alla fall fyra-fem morgnar i rad) så ramsa så fort du hör att han vaknar. Du upplyser på ett trevligt sätt att det inte är morgon än.
Och ta för givet att han kommer att sova imorgon bitti.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum