Hallå alla kloka mammor!
Har en liten fundering över min äldsta kille som blir tre år om två månader. Fick just en kallelse från BVC om treårskontroll. Det var ju väldigt länge sedan jag var där med honom och tog fram den lilla "boken" för att kolla lite. Såg då han vägde 15,4 kg när han var två år. Jag ställde honom för "kul skull" på vår våg och såg att han bara ökat 4 hg på nästan ett år!! Han har vuxit massor på längden, de säger alla och det märks tydligt på kläderna, men jag blev lite brydd ändå. Han var härligt rund som baby med god aptit och har nu blivit en lång och gänglig pojke... Jag tycker han äter OK hemma. VI slutade med kvällsvälling/gröt när han var drygt två. Nu äter han ett par mackor som kvällsmål och gröt på morgonen. På dagis säger de att han äter som en skogshuggare (nästan alltid två (barn)portioner. Hemma ofta en portion.
Hmm...nu ska jag ju snart till BVC men jag undrar ändå med er om ni tror att det är OK. Blev lite orolig som sagt...
Varma hälsningar från Annika med två fina gossar
Dålig viktuppgång...
-
EtunaAnnika
Dålig viktuppgång...
Annika, mamma till Samuel f?dd nov-03 och Noah okt-05
Hej
Jag tror inte att du behöver fundera så mycket.
Barn växer ofta i olika riktningar i olika perioder. På längden ett tag och på bredden ett tag.
Eftersom barn börjar röra sig mer när de passerar 2 år, så ökar de inte så mycket i vikt trots att de växer mycket på längden.
Vera t.o.m. tappade ett halvt kilo i somras när hon började springa och hoppa. Byxorna trillade av och bebis-hullet försvann. Hon åt ok och mådde bra, så jag funderade inte så mycket.
Var på BVC förra vedckan och det visade sig att hon låg exakt på sin kurva som hon brukade. Hon vägde för övrigt 14 kilo och är absolut ingen smalis.
/LO
Jag tror inte att du behöver fundera så mycket.
Barn växer ofta i olika riktningar i olika perioder. På längden ett tag och på bredden ett tag.
Eftersom barn börjar röra sig mer när de passerar 2 år, så ökar de inte så mycket i vikt trots att de växer mycket på längden.
Vera t.o.m. tappade ett halvt kilo i somras när hon började springa och hoppa. Byxorna trillade av och bebis-hullet försvann. Hon åt ok och mådde bra, så jag funderade inte så mycket.
Var på BVC förra vedckan och det visade sig att hon låg exakt på sin kurva som hon brukade. Hon vägde för övrigt 14 kilo och är absolut ingen smalis.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum