angående morgnarna...hjälplös....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kasia

angående morgnarna...hjälplös....

Inlägg av Kasia »

Hej...

Nu är jag här igen. Nätterna är helt underbara nu. Inne på sjätte dagen idag. Daglurarna börjar ge med sig också men nu till nästa problem. Min lilla dotter skall sova natt till 07:00. Tre morgnar har hon vaknat exakt 06:10 och ligger och småpratar för sig själv i ca 20 minuter och efter det börjar hon skrika och varva upp fullständigt. Har fösökt att servera pangramsa direkt...ingen effekt....fortsatt ramsa...varvar upp ännu mer....till slut kan hon inte ens lugnas med buffning utan bara fortsätter gallskrika. Kan tyvärr inte hålla på i all evighet eller sätta på allt för hög musik pga grannarna. Idag var jag tvungen att sjunga för henne för att hon skulle lugna ner sig.

Hjälp mig...rådvill... :(

tacksam för svar.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

OJ, ingen som har svarat dig.
Hur har det gått?

Min tanke är att låta henne vara tills hon ger ifrån sig första ljudet som inte är småprat. En punktsättande ramsa som förklarar att natten inte är slut. Sedan låter du henne vara. Ingen underhållning - på natten händer ingenting!

Var konsekvent morgon efter morgon, så kommer poletten snart att trilla ner.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kasia

Inlägg av Kasia »

Tack för svaret. Har gjort samma fel som några andra här inne ioch lyckats starta flera inlägg om samma barn. Inte meningen. Har fått svar av SusanD i en annan tråd då fler frågor dykt upp så skrev jag det i samma tråd. Avslutar därmed att skriva i denna tråd och håller mig till den andra.

MVH Kasia
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"