Vägrar ligga och sova i vagnen! Hjälp!!!
Vägrar ligga och sova i vagnen! Hjälp!!!
Hej jag har en son som är nu 8mån vi har kurat honom när han var 3 mån å vid 5 mån utan tutte de funkar jätte bra han sover som en prins, nu till mitt STORA PROBLEM han har böjrat vägra lägga sig på mage i vagnen han skriker å ställer sig upp hela tiden kastar sig bakåt är så rädd att han ska trilla ut när vi går ut å går så jag har börjat sätta fast honom i stället men då funkar de ju inte riktigt att somna som han ska göra. Är de någon som har haft detta problem jag behöver hjälp för jag älskar att gå ut å gå när han ska sova sin 1 1/2 timme vid lunch å nu funkar de inte alls.
( Har aldrig annars varit några problem sova i vagnen.)
Sätt på en sele som du sätter med knäppningen på ryggen för då kan man sova gott på magen sen får du kanske ha något som mörklägger lite just när han ska somna.
Lycka till.
Kram Susan
Lycka till.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Kan man göra för att synintrycken ska bli så få som möjligt, ju färre desto lättare för lilla barnet att somna. Hos oss har vi helt mörkt när Emil ska sova för natten, när han sover dagslurarna inne är det inte helt kolsvart utan det sipprar inte lite ljus. Skillnaden är ju också att på natten har man pyjamas och på dagen sover han i en tröja.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!