grinig o sur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
idel

grinig o sur

Inlägg av idel »

hej!
tycker att det har börjat funka bra, får henne lätt att sova som hon ska i vagnen på dagen o hon har inte behövt skrika sig till sömns (se även mitt inlägg "ledsen och ifrågasatt" ) eller mat men nu när dagarna börjat sätta sig (vi börjar kura ikväll!!!!, har alltså kört schema på dagen o nätterna som vanligt dvs amma till sömns) är hon så grinig, gråter o skriker när man länar rummet, när blöjan ska bytas, när hon sätts i matstol, väldigt grinig vid matning (för trött???), o överhuvudtaget jobbig efter attvi har varit iväg en väcka hos släkten o då bott med 4 andra vuxna plus en ettåring som avgudar ester - så hon har inte varit själv så mycket, vet ej om surigheten beror på det eller något annat - hursomhelst HJÄLP!!! jag har så svårt för när hon är så här, hon är oftas så himla glad o nöjd.
Ester har ju sovit hyfsat (sov hela nätter i ca 3 månader o bra även innan dess) o är alltså sömnig redan nu (gnuggar ögonen o gäspar) vilket ju enligt shn är ett bra tecken - hon är ju inte totalt övertrött iallafall, men är det ändå lagrad trötthet som visar sig???
:cry:
Sofia
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, jag vet många vuxna som är rätt slut som artister efter "en vecka hos släkten" - och som saklöst skulle kunna kallas rätt "jobbiga" :shock: :roll:

Lägg inte det på lilla ester :!: Små barn kan inte ta sig någon mental vila; bara sömnen erbjuder det, och av sömn har hon vad jag förstår inte haft tillräckligt ens hemma.

Dessutom måste små barn få reagera på saker och ting. Det finns ett uttryck som säger att "det kommer surt efter" :shock: - där har du det :wink: :lol:

En utvilad liten unge gnuggar sig inte i ögonen och gäspar inte utan somnar glad och tillsynes alldeles pigg - men jag förstår vad du menar. Hon är nog inte övertrött kanske längre. "Bara" alldeles för trött :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"