har nu hållt på en månad med vår nu 6 månader gamla son och det går bra, men har fortfarande några funderingar och några saker som inte känns ok....
1. När jag lägger min son, dagtid som kväll (oftast dagtid) så är det till 80% av gångerna som han inte är nöjd, skriker och är arg eller ledsen i 5 och ibland upp emot 15 minuter, känns inte bra. Kvällarna går oftast bättre...Försöker att inte störar för mycket, ramsar nån gång extra ibland när det känns nödvändigt. Vad göra?
2. När det är dax att vakna är det också sällan som han vaknar på gott humör, vare sig han vaknar av sig själv eller jag väcker....Ibland när jag hör att han vaknar kanske jag inte kan gå dit direkt, då blir han snart ledsen.Och ofta om jag väcker honom blir han ledsen, mest gnäll i och för sig, sällan som han gråter, men ändå? Har han bara dåligt morgonhumör som sin mor
3. Nu till mitt största problem. Det händer att han ibland vaknar "för tidigt". På morgonen kan det vara 45 min-1 timme, dagtid 30 min. Då försöker jag få honom att somna om genom att ramsa, vilket ganska ofta fungerar. Men ibland går det inte utan han blir till slut bara arg och ledsen. Då kanske det är en bra stund innan han egentligen ska upp och vad jag förstått ska man inte ta upp ett argt skrikande barn. Men jag lyckas inte lugna honom och minutrarna bara springer iväg. Det har några gånger slutat med att jag tagit upp honom arg för jag inte lyckats lugna honom (har kanske försökt 20 - till och med upp till 50 minuter en gång, USCH!!!!!) och jag känner mig urusel, så det hela känns inte alls bra.... Hjälp vad ska jag göra i såna här situationer??????
Tacksam för hjälp
Hanna