ifrågasatt och ledsen men GLAD över tider

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
idel

ifrågasatt och ledsen men GLAD över tider

Inlägg av idel »

Hej igen,
min osäkerhet över attt väcka har jag nu buffat bort genom att jag ser ju att det funkar hon somnar ju fint varje gång hon ska! s tack för uppmuntran!
har nu varit med föräldrar o släkt en vecka o oj vad jag blivit ifrågasatt, mycket märkligt att lägga ett glatt barn tydligen, lite underligt att de inte ger med sig när de ser att hon somnar varje gång utan jag blev i princip ifrågasatt varje somning! jobbigt men så glad över tiderna annars hade jag haft en mycket trött tjej...
nu måste jag dock fråga lite till
magläge? - när lilltjejen hamnar på mage vänder sig i sömnen vaknar hon ALLTID för hennes reaktion är att upp med huvudet o så vill hon krypa
vänder man om henne på rygg kan hon somna om - dett gör mig lite tveksam till magläget - behöver bekräftelse o tips!
Sofia
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Idel!

En fråga: lägger ni henne inte direkt på mage när hon ska sova?

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :D Vad skönt för lilla älsklingen att få sova :D Pris och beröm :lol:

Erkännandet från släkt och vänner kommer senare, jag lovar. I form av att de skryter inför andra om hur minsann "DERAS" lilla barn somnar på ingen tid och sover hela natten, osv osv :roll: :lol:

:D Lägg henne på mage dagtid :!: I princip jämt :idea: Då kommer hon snart att "krypa" av sig på dagarna och behöver inte öva lika intensivt på detta naturens imperativ nattetid :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"