Hej
Så roligt att ni hittat hit. Ni kommer att genomföra kuren och lyckas

Inte prova...
Glöm hur det har varit och vad ni borde ha gjort. Fokusera på vad ni kommer att göra nu. Vända hela trenden och ge ert barn sömn och ork till sin fantastiska utveckling. Och det under glädje och skratt.
Egentligen är det inte särskilt märkvärdigt alls. Ni ska lära ert barn att somna och somna om själv, precis som ni just nu lär honom att äta. Det är bara det att vi liksom glömt bort detta i denna moderna tid och tror att barnen löser det själva.
Ha målet framför ögonen, dvs att han ska lära sig sova, och allt annat blir faktiskt ganska enkelt. Tro det eller ej...
Läs på ordentligt så ni känner er helt säkra, för det är det ni kommer att förmedla till den lille.
För att ge er lite pepping så kan jag berätta om vår shn-kur. Lilla Astrid är vårt andra barn och jag borde då vara lite erfaren.... Kom dock in i en mycket dålig cirkel då den lilla hade kikhosta samt hade dålig tillväxt. Kände dock hela tiden att det var ohållbart och kikhosta eller ej (kanske också pga det) så måste hon lära sig sova och få sin sömn.
Så, andningslarm, bort med napp och eget rum. Kuren hade börjat

Inte en enda gång kändes det fel eller konstigt. Bara så otroligt rätt
Schema sätts efter barnet men också efter er tillvaro. Barnen köper det mesta.

Jag hade tätt mellan morgon- och förmiddagslur då hämtning vid skolan måste ske vid 12.30.
Vårt schema för 6 månader:
06.30 Morgon (pigg liten sak), amning (sedan välling direkt)
07.30 välling
08.30-09.15 sova
gröt
10.30-12 sova
12.00 lunch
14.45-15.30 sova
15.30 gröt
17.30 middag med familjen
18.00 bad
18.30 välling
19.00 sova
Tänk på att planera för framtida schema. Det som händer sedan är ju att morgon och förmiddagssömn dras ihop. Till sist tas eftermiddagsluren bort vid 12-15 månader och lunchen kvarstår. Ett pass bör vara ett långpass.
Lycka till