Hjälp! Några frågor från en ny "kurare"

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mimmimamma

Hjälp! Några frågor från en ny "kurare"

Inlägg av Mimmimamma »

Jag och sambon startade kuren i fredags för vår son på 8 månader som sedan ett par månader tillbaka vaknar flera gånger per natt (vaknar av att han "råkar" vända sig på rygg). Allt har hittills gått ganska bra men vi har ett par saker vi fundrar över. Fiinns det någon som har lust att hjälpa oss¨så vore vi väldigt tacksamma.

1. Måste man alltid väcka honom eller är det OK att han vaknar själv? Säg att han sover middag och ska vakna/väckas kl 14.30. Om han vaknar 14.20 ska man somna om honom då eller kan man ta upp honom, ilkadant om han vaknat 15 min för tidigt på morgonen?

2. Ska han vara hel tyst nä man lämnar honom eller är det Ok om han ligger och gnyr/gnäller lite, fast ändå är avslappnad?

Tack snälla på förhand och håll tummarna för oss, vi hoppas på ett nytt liv med mer söööööömn.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

1. Nej, det måste man inte. Han ska tas upp när han antingen 1. sover, 2, är nöjd och glad, 3. åtminstone är tyst. Och allt inom marginalkvarten. Hugg honom helst innan han så att säga hinner fatta att han är vaken, och alltså inte kommer på idén att börja skrika (än) :!:

2. Nej, han behöver inte vara helt tyst alls. Han får bara inte bli ledsen. Och då menar jag LEDSEN :wink: Gnäll är mera surt, "jag vill sova men kan inte..." Typ :lol:

LYCKA TILL :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"