Kan man buffa fast att man har ett barn som sover på rygg?
Jag menar, kan man först lägga på mage och sedan vända? Eller hur gör man? vill inte att han sover på mage.
Sova på rygg
Kruxet är ju att de sover dåligt på rygg... Vilket gör att du skulle få honom att somna, men risken är överhängande att han fortsätter vakna ofta och du får ingen egentlig effekt av dina vedermödor. Sedan är det ju meningen att de ska kunna somna om själv sedan (utan mer hjälp än ramsa) och om han inte själv kan vända sig till mage så får du ju först springa in och vända honom för att han ska somna och sedan vända tillbaka när han somnat, inte att rekommendera! Skaffa hellre andningslarm om du är orolig.
Sommarbebis -08
ryggläge
Jag är så shåpig (eller hur det stavas) men jag litar inte på andningslarm heller! Jag menar, batteriet kan ta slut eller det blir strömavbrott... Usch! Vad svårt det är.olivia skrev:Kruxet är ju att de sover dåligt på rygg... Vilket gör att du skulle få honom att somna, men risken är överhängande att han fortsätter vakna ofta och du får ingen egentlig effekt av dina vedermödor. Sedan är det ju meningen att de ska kunna somna om själv sedan (utan mer hjälp än ramsa) och om han inte själv kan vända sig till mage så får du ju först springa in och vända honom för att han ska somna och sedan vända tillbaka när han somnat, inte att rekommendera! Skaffa hellre andningslarm om du är orolig.
Tack för ditt svar!
Kram
Christina
Att sova på mage innebar en revoltion för vår sons sovande. Kan bara rekommendera det!
Det andningslarm som vi har hyrt från Techno medica varnar med gul lampa när batteriet börjar bli svagt. Om man inte byter då, så börjar det en dag senare småpipa och då är det absolut dags att byta.
Känner att jag enormt förtroende för andningslarmet.
Vi har nyligen lagt dit två sensorplattor för vi började få små varningspip när sonen kravlade sig för långt bort från sensorplattan.
Nu när han är än mer rörig och lätt hamnar på rygg och vaknar har jag smalat av sängen med ett rullat täcke längs ena långsidan så att det blir svårare att vända sig.
Satsa alltså på larm och magläge så behöver du inte alls fundera över andningsuppehåll.
Louise
Det andningslarm som vi har hyrt från Techno medica varnar med gul lampa när batteriet börjar bli svagt. Om man inte byter då, så börjar det en dag senare småpipa och då är det absolut dags att byta.
Känner att jag enormt förtroende för andningslarmet.
Vi har nyligen lagt dit två sensorplattor för vi började få små varningspip när sonen kravlade sig för långt bort från sensorplattan.
Nu när han är än mer rörig och lätt hamnar på rygg och vaknar har jag smalat av sängen med ett rullat täcke längs ena långsidan så att det blir svårare att vända sig.
Satsa alltså på larm och magläge så behöver du inte alls fundera över andningsuppehåll.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Flicka f?dd oktober 2000.
Min son sover på rygg och har så gjort sen han föddes. Han har alltid sovit gott. Han sover 12-13 timmar i sträck utan att vakna. Att sova på mage passar kanske inte alla barn. Alla vuxna sover ju inte på samma sätt, eller? Om du är orolig för att lägga honom på mage så tycker i alla fall jag att du ska låta bli. Jag vet att detta förmodligen strider mot allt vad AW säger men jag tror inte på att följa andras råd blint, utan att tänka själv. Inte ens AW herself gjorde ju det, därav barnaboken. (eller?)
Mamma till två fina killar
Magläge har varit en förutsättning för att mina barn ska sova gott.
På rygg låg de och fäktade och väckte sig själva. Var lika troligt att de skulle somna så, som att jag skulle somna mitt i ett gympingpass.
Med andningslarm har jag känt mig helt trygg och, framför allt, så mår mitt barn så mycket bättre av att sova bra.
Lyssna på ditt barn
Om något inte fungerar så får man ta tag i det, tillsammans med sig egen rädsla.
Läs på Annas shn-kuren om magläge.
Lycka till
Med andningslarm har jag känt mig helt trygg och, framför allt, så mår mitt barn så mycket bättre av att sova bra.
Lyssna på ditt barn
Läs på Annas shn-kuren om magläge.
Lycka till
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007