Ramsa på dagen - skrikmetodvarning (5-minuter)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ramses

Ramsa på dagen - skrikmetodvarning (5-minuter)

Inlägg av Ramses »

Jag är helt ny på forumet men skäms ändå inte för att ställa dumma frågor:

Max är 5,5 månader. Vi var tröga med att sätta igång med en kur men gjorde det förra onsdagen. Nu har det alltså gått 9 dagar. Problemet är att dagslurarna inte fungerar. Innan vi körde igång somnade Max ganska lätt på sidan i vagnen - vår uppfattning var att det redan låg en betingning i att hamna på sidan i vagnen.

Vi satsade på att fortsätta med den varianten på dagen med endast visst inslag av kuren (tydligt slut på "vagnandet" (odistinkt)) och att öppet gå bort från vagnen. Detta slutade fungera direkt.

Sedan har vi testat lite och varit pinsamt inkonsekventa på dagarna. Nu skall vi dock vara kurtrogna.

När vi försöker vara kurtrogna utan att ramsa blir daglurar väldigt "femminutersmetodmässiga". Vi kan gå dit och vagna så att Max lugnar sig, men han går igång direkt när vi lämnar. Han skriker sig mer eller mindre till sömns.

Kan det vara läge att införa ramnsning på dagen också eller kommer han att ge sig?

Hilfe!

Ramses

PS. På nätterna funkar det bra (om än inte perfekt). Vi är duktiga och kurtrogna på nätterna. Framförallt är Max det även om han inte sover igenom vargtimmen än. DS.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Visst kan du ramsa även på dagarna med lilla älsklingen i vagnen. Varför inte? Jag antar att vagnen står still :?: Som en säng/sovplats, alltså :!:

Men du bör också öva upp vagningen så den blir effektivare, tror jag. Läs på i Verktygslådan :wink:

Tänk inte 5mm. Tänk frågor :!: Det gäller att hitta de för barnet nöjaktiga svaren. Via besked och påminnelser och sista ordet. Och inte ge sig förrän man får tag i den där makalöst trevliga dialogen, kommunikationen :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"