när blev tre lurar två?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lisa&olle

när blev tre lurar två?

Inlägg av lisa&olle »

Vår son blir precis åtta månader i dagarna. Han har tidigare somnat på studs både på dagar och kvällar men inte nu längre (nu tar det uppemot 30min) så jag anar att det börjar bli dags att ändra lite i schemat.

nuvarande scema
7.00 morgon
9.30 - 10.15 sova
13.00-14.30 sova
17.00-17.20 sova
19.15 sova natt

till saken hör nog :?: att han i dagarna börjat krypa och försöker ägna sig åt detta om och om igen i sängen - kan det kanske vara en orsak till att det blir svårare att koppla av vad vet jag. Somnade inte middag idag förrän strax innan 14.00! men senast i helgen somnade han redan vid 13.00 då vi var ute med vagnen. Somnar han så sent som 14 då blir det svårt att få in em.luren i lagom tid för att vara trött för kvällen. Jag tror ni förstår vad jag menar, delge mig gärna med era tips och idéer!!

/kramar till alla sovagott bebisar & tack för ett fantastiskt engagemang Anna, Mammut, Sagomamma och alla användare av detta forum!
Lisa sambo med Anders, mamma till Olle f?dd 15maj 2004 och matte till irl?ndska settern Zico
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tips från Mammut!

:arrow: 07 Morgon
:arrow: 10-12 Sova
:arrow: 15-15.45 Sova
:arrow: 19.15 Natti

:P Kan det vara något?!
lisa&olle

Inlägg av lisa&olle »

okej ditt tips skulle passa mig alldeles utmärkt, frågan är hur det e med Olle- vi har ju snarare kortat ner förmiddagsluren och tänkt fölägga ett längre pass på em. Har du någon erfarenhet eller tanke på hur man skulle gå tillväga att göra tvärtom - alltså så som du skrev.

Idag har allt blivit jätteveligt!!, han somnade inte förrän 10.40 (det tog drygt 30min för honom att somna) och sov sedan bara i 30min, han grät när han vaknade och sen blev det tyst - trodde han somnat och skulle kolla och då fick han syn på mig å jaa, då tog jag faktiskt upp honom. Sen har han varit jättetrött. Somnade nu vid 14.15 fortsättning följer...
Har ett minne av att jag läst att barn mår bra av att sova ett längre pass just på fm. e det något du också har erfarenhet av??.

känner mig som sagt villrådig och velig och det vet vi ju alla att då går det inget vidare - Jag behöver mao. lite guidning och peppning, för jag e oerhört konsekvent när jag e övertygad! ATTITUDE
Lisa sambo med Anders, mamma till Olle f?dd 15maj 2004 och matte till irl?ndska settern Zico
olivia

Inlägg av olivia »

Tänkte precis som du ha ett längre på em och ett kortare på fm, men det visade sig faktiskt att det funkade bättre tvärtom! Så jag ändrade det för någon vecka sedan. Har iofs ett på 1,5 på fm och 1 på em, så det skiljer ju inte så mycket på dem...
Sommarbebis -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det är faktiskt så att det blir så som du tänkt dej - bara du genomför!

:idea: Barn "mår inte bättre" av en lång lur på fm men enligt min forskning på 3 barn 8) (och en massa forumister :wink: ) så är de tröttare på morgonen och vill sova långluren då.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"