krångel...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
fjällström
Kontakt:

krångel...

Inlägg av fjällström »

Vi har under flera veckor haft underbara läggningar både till natten och till dagslurarna :!: Vi sätter henne i sängen och hon lägger sig själv, myser med sin gossegris och man ser att hon verkligen vill sova :) Men så en kväll så bökade hon i drygt en timma :!: Både arg och riktigt ledsen. Ramsade ett par gånger och till slut solfjädrade jag henne till sömns eftersom hon var riktigt tokledsen. Dagen därpå började även dagslurarna att krångla...
Hon är alltid arg en stund innan hon somnar men vill hon vara det så OK :twisted: Funderar på¨om det kan vara läge med endast en dagslur.. Grejen är då att hon aldrig varit någon långsovare. Nu sover hon en timma varje dagslur och det fungerar, förutom läggningarna. Vet att en timma inte är någon normal längd på lurarna, men för henne fungerar det. Tidigare vaknade hon alltid efter exakt 30 min (säkrare än fröken UR!), så vi har ju lyckats bra som fått henne att sova två x 30 minuter :wink: Man ska ju inte vara negativ, men jag ser det som stört omöjligt att få henne att sova 1,5 timmar eller längre :!:
Men kanske skulle man ändå kämpa för det och så endast en lur per dag :?: :!: Måste också tillägga att hon börjat vakna allt tidigare på morgonen och är då alltid riktigt förbaskad när hon inte får stiga upp.
Som schemat ser ut idag så blir det 13.5 timmars sömn/dygn.

Rådvilla mamman :?
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ta det bara alldeles lugnt. Odla Attityden av Självklarhet :wink: :lol:

Vilket betyder, i praktiken, att du håller tiderna, inte ifrågasätter någonting (då gör inte hon det heller) och minns att det viktigaste här i världen inte är att hon sover varje minut hon "ska". Det viktigaste är att hon har förutsättningarna :wink: Så ge henne dem :!: Och lär dig sedan att låta henne vara i fred :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Ja, det kan vara läge nu att införa endast en lur (gärna då på 1,5 tim, 3x30 min :!: ).

Läs på i "Tips på vägen" om tidiga morgnar. Överarbeta inte :wink: :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"