Vi har under flera veckor haft underbara läggningar både till natten och till dagslurarna

Vi sätter henne i sängen och hon lägger sig själv, myser med sin gossegris och man ser att hon verkligen vill sova

Men så en kväll så bökade hon i drygt en timma

Både arg och riktigt ledsen. Ramsade ett par gånger och till slut solfjädrade jag henne till sömns eftersom hon var riktigt tokledsen. Dagen därpå började även dagslurarna att krångla...
Hon är alltid arg en stund innan hon somnar men vill hon vara det så OK

Funderar på¨om det kan vara läge med endast en dagslur.. Grejen är då att hon aldrig varit någon långsovare. Nu sover hon en timma varje dagslur och det fungerar, förutom läggningarna. Vet att en timma inte är någon normal längd på lurarna, men för henne fungerar det. Tidigare vaknade hon alltid efter exakt 30 min (säkrare än fröken UR!), så vi har ju lyckats bra som fått henne att sova två x 30 minuter

Man ska ju inte vara negativ, men jag ser det som stört omöjligt att få henne att sova 1,5 timmar eller längre

Men kanske skulle man ändå kämpa för det och så endast en lur per dag

Måste också tillägga att hon börjat vakna allt tidigare på morgonen och är då alltid riktigt förbaskad när hon inte får stiga upp.
Som schemat ser ut idag så blir det 13.5 timmars sömn/dygn.
Rådvilla mamman