Fix ideer innan läggdags:(

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
nina27

Fix ideer innan läggdags:(

Inlägg av nina27 »

Hej, min lilla ärta brukar i 99 fall av 100 bajsa (i blöja) innan han ska gå och sova.. han dricker vällingen och sen är det som att det går rakt igenom för då bajsar han som sagt nästan alltid.

Men...även dom gånger som han Inte gör det så säger han nää basa basa och situationen har börjat bli så jobbig nu. När han väl har bajsat så vill han inte byta blöjan sen :shock: .. : vi har provat mycket o många knep då o ibland funkar det o ibland Inte! Kan ta lång tid (ca 20 min) ibland. Skulle jag helt sonika lyfta in honom i ducshen så blir det heelt omöjligt att byta denna blöja, han klättrar ur och är ledsen..

Hur ska vi göra, vi står och stampar i den här ganska fåniga men ändå jobbiga situationen :(

Tack på förhand kram nina
Mamma till goa lilla walter som ?r f?dd Juli 04
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hmmm, ja, nina, det finns väl egentligen bara ett svar på den här frågan: låta han "basa" i blöjan, sen blir det till att byta :!:

Kanske har lilla ärtan upptäckt att det är ett sätt att förlänga kvällen på, att bråka sig igenom blöjbytet - men du har ju faktiskt fördelen av att kunna göra det ändå, och minst bekymmer blir det nog om du helt enkelt tar lilla vännen, berättar att nu byter vi blöjan och så är det bra med det.

Man får välja sina strider, och så mycket val finns det ju inte - eller hur :wink:
Snart upptäcker han att det inte lönar sig att gasta tarmarna ur sig, och gör han inte det så måste han väl få bråka då :roll: :!:

Så - fram med attityden nu, nina :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej där,

håller helt med Mia. Det är ju bara att byta, för vad har ni för alternativ? Egentligen. Men vill också passa på att ge ett blöjbytestips som funkade hemma hos oss. Byt med sonen stående på toalocket. Hos oss funkade det jättebra för det var ju hur kul som helst att pilla med spolknappen! När man torkat bort det värsta sätter man ungen på handfatskanten och tvättar bort resten!

/Pea
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"