Tänker starta kuren i övermorgon och tänker i samma veva ta bort tutten från min 22 mån gamla dotter. Egentligen tycker jag inte att hon är strulig under nätterna och vaknar för att hon tappat tutten. Vårt problem ligger mer i nattningen på kvällen.
Nåja, tutten ska väck och jag undrar om det finns någon som har gjort samma sak och som kan dela med sig av erfarenheter kring avvänjning av tutten
Vår tjej är väligt fäst vid tutten. Det ligger tuttar över hela huset så då och då hittar hon en och stoppar den på en gång i munnen. Hon kan även be om tutte om hon inte själv hittar någon. När vi åker bil vill hon oftast ha en tutte. Och som tröst är ju tutten suverän, tex då hon slagit sig.
Jag är nu rädd för att det kommer ta mer än en natt för henne att glömma tutten. Är det någon som har något tips på hur jag går till väga. Vad säger man åt ett sånt litet barn när det vill ha tutte dagtid.
Kan ju inte direkt säga att det bara är bebisar som har tutte när vår grannes barn som är 8 mån äldre använder tutte på det sättet som vår dotter gör nu, och dessutom umgås vi i princip dagligen.
Inte går det väl att enbart låta henne ha tutte vid vissa tillfällen:?
Kankse självklara saker för vissa...men känner ett behov av att ventilera mina funderingar inför kuren