Hej,
har precis loggat in för första gången och letat mig fram till er som också har lite strul med amning och mat för de små spädisarna...skönt att läsa lite om andras erfarenheter och vad duktiga ni är!
Vi har en urglad och pigg liten flicka , född 060221, som också har en storasyster som är 2,5 år. Vi har haft problem med amningen sedan början men har stundtals funnit rytmer som funkat- hennes tillväxtkurva har dock hela tiden gått ned och idag fick jag veta att hon gått ned i vikt också sedan sist- jättejobbigt (tidigare har hon bara gått upp lite för lite).
Lite bakgrund är att hon hade jobbigt med att komma igång med att få igenom maten i systemet, det tog vissa gånger 2 veckor mellan bajsningarna och de första 5 veckorna skrek hon väldigt mycket (kolikaktigt). Jag slutade då med komjölksprodukter och hon blev som en helt ny bebis- superglad och nöjd- det enda var att hon var fortsatt inte så villig att äta (bara ordentligt 5 minuter var 3e timme). Jag var hos olika barnläkare (inkl BVC) och fick hela tiden höra att det är ok- barn kan suga ur bröstet på 5 minuter var 3e timme och sedan vara nöjda; jag har då för en tid sedan lagt oron åt sidan eftersom hon verkar så nöjd o glad och njutit trots lite orosatacker då hon hoppat ner i sin egen tillväxtkurva. För en vecka sedan fick vi en ny BVC sköterska och hon blev oroad över hennes kurva- tog in en barnläkare samt diskuterade med kollegor- de kom fram till att jag borde börja med tillägg- det tyckte jag kändes bra på nåt sätt att höra då jag hela tiden fiskat efter det men hela tiden fått svaret att inte göra det i onödan...i vilket fall så har detta flaskmatande med tillägg gått rätt dåligt trots att pappan försökt att ge det då det är jobbigt för henne om jag gör det. Idag var vi på BVC för att väga igen och nu hade hon gått ned 45 gram sedan förra veckan (om man ser på senaste 3 veckorna har hon totalt gått upp 30 gram). Känns lite hopplöst just nu och vi ska dessutom resa utomlands på semester på söndag...
Inte ett så muntert inlägg det här..men kanske har någon något tips!
Hälsningar
CeciliaÖ
Hoppar ner i sin viktkurva- äter dåligt men glad
Hej jag känner verkligen med er.
Vi hade det jätteknöligt med vårt första barn. Men för oss släppte det när jag började ligga och amma. Att verkligen slappna av ligga och mysa och försöka att inte tänka AMNING vilket kan göra en tooookig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra massor av styrkekramar Iritea och glöm inte fortsätta berätta hur det går för er 
-
Gäst
-
Gäst