Vi gör det... min man är bättre än jag på att göra det... han går till en annan affär om det inte finns något alternativ... det gör nog inte jag...
Bojkottar ni Nestle?
-
Lillamolntuss
Bojkottar ni Nestle?
http://www.nafia.nu/bojkott/x.html
Vi gör det... min man är bättre än jag på att göra det... han går till en annan affär om det inte finns något alternativ... det gör nog inte jag...
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nej.
Vi bojkottar inte Nestlé. Tvärtom blev det vår räddning. Eftersom amningen aldrig kom igång som den skulle så sa dom på BB att vi skulle ge ersättning, då Semper. Men vår kille fick så ont i magen av det, bara skrek hela tiden. Så då bytte vi till Nestlé och fick en glad och nöjd kille.
Mamma till två fina killar
-
Lillamolntuss
Min starka åsikt är att man bara kan bojkotta om det går att bojkotta - och om det inte finns ett alternativ så kan man ju inte bojkotta, eller hur? För det är ju inte ett alternativ att ens lilla skrutt ska ha ont i magen, det går inte. Bara för att det råkar stå samma sak på olika förpackningar innebär ju inte att innehållet är identiskt.
Det jag försöker säga är att du fortfarande kan bojkotta Nestle. Köp andra märken när du kan!
Det jag försöker säga är att du fortfarande kan bojkotta Nestle. Köp andra märken när du kan!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Förlåt en nyfiken fråga; varför bojkotta Nestlé?
HAR SETT LÄNKEN!!!! Åkäjj!
HAR SETT LÄNKEN!!!! Åkäjj!
Senast redigerad av Kit den tis 11 jan 2005, 17:30, redigerad totalt 1 gånger.
Har alltid bojkottat nestlé, och försöker hålla reda på deras andra företag också.
Undrar bara en grej: Finns det bara semper och nestlé i Sverige? Här i Italien finns det minst 10 olika ersättningstillverkare, dessutom flera från biologiskt jordbruk. Alla med exakt samma innehåll eftersom det regleras av EU numera.
Tips om gröt: Den allra bästa gröten gör tyska Holle. Inget socker, massa olika blandningar, supergod och nyttig!
hälsningar
Anna i Milano
Undrar bara en grej: Finns det bara semper och nestlé i Sverige? Här i Italien finns det minst 10 olika ersättningstillverkare, dessutom flera från biologiskt jordbruk. Alla med exakt samma innehåll eftersom det regleras av EU numera.
Tips om gröt: Den allra bästa gröten gör tyska Holle. Inget socker, massa olika blandningar, supergod och nyttig!
hälsningar
Anna i Milano
anna71
Jag letade upp Holles hemsida, men jag hittar bara gröt från fyra månader, är det bara det dem har? Det låter ju jättebra med gröt utan socker.
Hoppas att det går att online beställa i sådana fall för de har ingen återförsäljare i sverige
Jag letade upp Holles hemsida, men jag hittar bara gröt från fyra månader, är det bara det dem har? Det låter ju jättebra med gröt utan socker.
Hoppas att det går att online beställa i sådana fall för de har ingen återförsäljare i sverige
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
Hejsan,
jag har bara hittat www.babyclub.de än så länge som säljer på nätet, men det borde finnas någon dansk eller norsk sida tycker man, eftersom Holle säljs i de länderna.
Har kollat på holle.it och all deras mat är från fyra månader. Om du vill kan jag (i kväll, när smurfarna sover) översätta vad de olika gröterna innehåller,
hälsningar
Anna
jag har bara hittat www.babyclub.de än så länge som säljer på nätet, men det borde finnas någon dansk eller norsk sida tycker man, eftersom Holle säljs i de länderna.
Har kollat på holle.it och all deras mat är från fyra månader. Om du vill kan jag (i kväll, när smurfarna sover) översätta vad de olika gröterna innehåller,
hälsningar
Anna