Altså pappan och mamman har verkligen ställt till det. Vår lilla ettåriga Jakob har haft en liten tuff vår med sju antibiotika kurer och två öron operationer mot öroninflamation. Trots det har vi tills nu lyckas hålla bra och superfasta sovrutiner som vi blivit instruerade här på hemsidan. Med mycket alvedon kan man lyckas långt!!!!
Jakob kurades vid 4-5 månader och har så långt han minns bara sovit a la Anna! Nu är det dock så att det vanligaste tecknet på en ny öroninflamation brukar vara att lillen vaknar , sitter upp och gallskriker. Detta pga att trycket i örat blivit för stort när han legat ned och att det gjort så ont att han vaknat. Några få gånger har vi gjort totalfel och tagit upp honom för nytt smärt stillande och för att sitta upprätt och somna i mammas famn. Detta har dock inte förrens nu blivit något problem. Så fort han har blivit bättre har han slutat fråga och sovit bra igen efter några envisa ramsor.
Vårt problem började för ca en vecka sedan. han har förstått, såklart(det kunde vilken idiot som helst räknat ut), att har man lite ont någonstans kan man med ett ihärdigt frågande skrika sig upp, efter ca en timmes nattsömn. Att detta går beror på att jag, mamma, har varit osäker på om han har jätteont eller inte. tilläggas ska väl också att vi har haft en magsjuka under denna vecka också. Jag vet att vi borde ge han smärtstillande i sängen och låta honom vara. Men om han har jätteont, det tar ändå ca en halvtimme innan medicinen hjälper, har jag varit rädd att han ska sammanknippa sängen med det onda. Jag vill ju att han ska vilja sova!
Har ni något råd. Vi måste få ordning i huset igen. Vi klarar oss inte utan kuren och ordningen.
Tack på förhand!
Nu har vi ställt till det..
-
Gäst
Kanske lite kontroversiellt här, men skulle du inte under en kort period kunna ge honom alvedon när du lägger honom? På så sätt vet du att han inte har (speciellt) ont när han vaknar till efter någon timme och du kan, utan vargarna flåsande i nacken, ta hand om hans omsomnande på "klassiskt" vis med ramsa (solfjäder och buff). På ett par kvällar har du brutit mönstret.
/Pea
/Pea