Morgonkur

Skriv svar
kattis73
Inlägg: 368
Blev medlem: sön 17 jul 2005, 10:29
Kontakt:

Morgonkur

Inlägg av kattis73 »

Isak (knappt 1 år) vaknar gärna för tidigt på morgonen i likhet med många andra. Så har det varit ett tag. Jag trodde det berodde på schemat så jag kortade em-luren från 45 min till 20 min. Det har vi kört med i två veckor nu, och det har inte påverkat morgonen, utan det har snarare blivit tidigare och tidigare.

Isak och Theo (4 år) delar rum. Isak väcker Theo på morgonen. Theo har en egen klocka och vet att det är morgon kl 7, så han ligger snällt kvar. Men jag kan inte låta bli att tycka synd om honom för han ligger och håller för öronen...

Hur som helst så tänkte vi köra en liten morgonkur på Isak. Vi tänkte att han ska sova i gästrummet i källaren under lilla minikuren. Där är mörkt och svalt, så förutsättningarna är bättre där. Och vi slipper oroa oss för att storebror störs.

Nu till min fråga... Är det dumt att göra denna minikur någon annan stans än där han ska sova sedan? Vänjer vi honom vid att det ska vara svalt och kolmörkt kanske? Då kanske resultatet blir att han återgår till tidigare och tidigare mornar när vi flyttar upp honom till brorsan igen? Är det storebror vi ska flytta tro? Vad tycker ni?
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Morgonkur

Inlägg av annawahlgren »

kattis73 skrev:Men jag kan inte låta bli att tycka synd om honom för han ligger och håller för öronen...
Ack :cry: - han håller för öronen därför att du tycker synd om honom :roll: :lol:

Så sluta med det. Minikura lillebror i annat rum och flytta in honom igen när nattsömnen sitter (plus en vecka) :wink:

Och kom ihåg, om jag får påminna :? :roll: :lol: ur Barnaboken:

"Det allra mesta med små barn är mycket enklare än man tror, om man bara har ett mål för ögonen."
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"