Gravid trots hormonspiral?(eller är det klimakteriet)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Gravid trots hormonspiral?(eller är det klimakteriet)

Inlägg av inger »

Kan inte släppa tanken. Ändå gjorde jag gravtest i går med clearblue och det visade negativt.
Det finns inga egentliga tecken på graviditet förutom att brösten känns ömmare än vanligt och att jag själv fått det här på hjärnan.
Men kanske är jag istället på väg in i klimakteriet. Kan brösten bli ömma då också.
Trots allt är jag gammal om man tänker efter. Född sommaren 1967 så det är nog lite sent påtänkt.
Dels är det inte lätt att bli gravid vid så hög ålder och dels ska ju hormonspiral vara så himla säkert.
Kanske är det ändå klimakteriet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken dag testade du i... :roll: Själv har jag fått negativa resultat från Clearblue både i dag 32 och 34... Så om din kropp säger något till dig, lyssna på den. Hänvisar till egen tråd 8 + 4 på Kackelorum... :lol: :lol: :lol: :roll:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Jättesvårt

Inlägg av inger »

Jättesvårt att veta vilken dag jag är i i så fall. Hormonspiralen har gjort att jag inte haft mens på snart sju år(min yngsta fyller sju snart).
Känner i alla fall att trådarna på hormonspiralen inte är kvar.
Men som sagt var inga gravtecken förutom att brösten ömmar, känns lite som när man ammade och de var sprängda. Man hade bara mjölk i huvudet tills den nyfödda äntligen vaknade och ville dia.
Vi hade en hund som var skengravid när jag var liten. Kankse är det det jag är. Rätt vad det är bäddar jag på vinden åt mig och någon docka eller något.
Blir kul när familjen hittar mig. :o
Hannapanna
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 11:41
Ort: Järna

Inlägg av Hannapanna »

Hej!

Undrar bara, har du haft hormonspiralen i 7 år eller har du bytt till ny däremellan? Om inte, hur många år håller den? :shock: Var det 5 eller 7 år? Har haft den själv i 8 år tror jag det var, men bytte en gång där nånstans...

Det är nog bra att kolla gravtest på vårdcentralen för säkerhetsskull, om det är så att du inte bytt menar jag...
Mamma till Ylva, född 26 juli 2004 och Isak, född 19 juli 2006.
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Har bytt 2004

Inlägg av inger »

Har bytt den 2004 och fick då så ont att jag nästan svimmade fast jag redan låg ner.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det här med ömma bröst kan ju ha med hormonerna i spiralen att göra. En väninna till mig fick t o m mjölk i sina bröst, vilket visade sig vara av hormonsprutan. Jätteömma var de också, hon blev jättenervös, men det var helt ofarligt :!:
Kolla med MVC :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Säkert

Inlägg av inger »

Säkert kan det ha med spiralen att göra.
Har varit i den här situationen förut men kunde då släppa det efter negativt gravtest. Då liksom nu planerar jag mentalt för ett tredje.
Någonstans finns väl kroppens längtan efter barn på nytt fast jag är rätt gammal.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

hmmm... :-k Kanske kan du plocka ur spiralen :?: Nu vet jag ju inte hur "gammal" du är, men säkert inte FÖR gammal :wink: Om omständigheterna nu är de rätta, menar jag...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"