Ikväll lärde jag mig en viktig läxa om ramsan och Säkra Sovare och kan inte låta bli att dela med mig av händelsen.

Leia pep till och tjoade lite vid 22-tiden och efter en stund smög jag in för att titta till henne. Hon sov så gott men jag kände att hon hade bajsat. Jag blev ganska nervös över tanken på att väcka henne men jag ville inte låta min lilla gulletös sova med bajs i blöjan hela natten.
Utrustad med fuktade servetter och torr blöja vände jag på det sovande barnet och i skum belysning påbörjades blöjbytet. Efter en stund öppnade hon ögonen men sa ingenting. Låg bara med utsträckta armar och ben och såg förundrad ut

Då blöjbytet var klart vände jag det fortfarande helt lugna barnet på mage och....

ramsade

#-o
DÅ kom frågorna

Visserligen inte så många men hade jag bara smugit ut helt tyst hade Leia trott att hon drömt och bara somnat direkt.

Alltså (och det är då själva DEN att man fortfarande har sådana polettrackare som vägrar trilla ned

):

Ramsa inte det som inte ramsas behöver
