hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
fjällström
Kontakt:

hjälp

Inlägg av fjällström »

Lilla Sara 10 månader (kurad vid 6 mån) har svarat jättebra på kuren. Men nu helt plötsligt fungerar ingenting! Vi är noggranna med "skrattet till go´nattet", men när vi lägger henne i sängen blir hon helt vansinnig! Först är hon arg (vilket ju är ok) men ganska snart övergår denna ilska till en otrolig ledsamhet :cry: Senaste kvällarna har nattningen tagit drygt en timma... Tidigare två minuter. Varför, och hur löser vi detta?
Vi lägger tillrätta, solfjädrar, ramsar och till och med buffar när hon skriker så hon tappar andan, men "paniken" eller vad man ska kalla det går knappt att bryta.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
fjällström
Kontakt:

Känner mig hemsk!

Inlägg av fjällström »

Har suttit på akuten idag med lilla Sara.. Öroninflammation igen :cry: Och vi kämpade med läggningen i två timmar igår kväll och likaså kvällen innan :oops: Nu förstår jag varför hon var så förtvivlat ledsen och olycklig! Har aldrig själv haft öroninflammation, men det sägs att det kan bli ett fruktansvärt tryck i öronen när man lägger sig plant. Hon var mer panikslagen än arg & ledsen. Stackars ungen hade ju ont!
Nu har hon somnat i min famn för andra kvällen i rad. Blir en omkurning när medicinen börjat verka :)
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, återgå till ordningen så snart sig göra låter, för sova behöver hon antagligen mest av allt :roll:

Och då, försök att inte överarbeta och dra tillbaks en del av öronen från tröskeln. Överkoncentration gör henne orolig därför att hon får bekräftat att saker är farliga och fel.

Och det var de ju också - men det är det inte att sova :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"