Dagsömn utan att äventyra nattsömn!?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Iritea

Dagsömn utan att äventyra nattsömn!?

Inlägg av Iritea »

Hej!
Vår son (drygt 5 månader) sover nu hela nätter och precis som utlovat tror han sig nu vara utsövd. Mitt problem är då att jag inte använt mig av ramsa dagtid utan antingen tagit en promenad med honom på rygg i vagnen eller (oftast) lagt honom på mage i vagnen dragit vagnen som besked och sen lämnat honom att själv somna. Detta har fungerat utan problem fram till igår då han blev tokarg på att ligga i vagnen och snudd på lyckades med bedriften att kravla sig baklänges ur vagnen i fotändan. (Han somnade efter 10 arga minuter)
Så hur gör jag nu :?: :?: :?:
Till saken hör att jag har en liten vagn (sittvagn med hårdlift) som han snart vuxit ur. Skulle bli otroligt tacksam för :idea: tips/råd om hur jag ska göra. Är i slutet av uppföljningsveckan och är minst sagt rädd om den fantastiska nattsömnen som vi nu erövrat.
Tack på förhand Iri-tea :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Håll dig tll mage. Nu har han vant sig vid det och gillar det och tror att rygg betyder vaken. Om jag vore du skulle jag infröskaffa en billig begagnad gammaldags RYMLIG barnvagn med flat botten och rörelsemöjligheter! Du kan då också sela honom lite löst när du lägger honom, så han inte kan stupa ur vagnen :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"