Hej!
Vi är fortfarande i uppladdningsfasen för kuren och har ytterligare några funderingar innan vi kör igång.
Om man har en snorig och hostig 5 månaders kille kan man köra på ändå med kur orsaken till att vi vill köra nu i helgen är att vi båda föräldrar är lediga så att vi kan ge varandra lite sömn under dagarna. Han har ingen feber eller så men har under en ganska lång period varit snorig och hostig!?'
Jag undrar också om man måste ramsa dagtid i vagnen eller om man kan vagna tills han somnar? Dagslurarna fungerar väl just nu
Sista frågan just nu är hur jag ska göra med maten när man kurar ska ju sonen äta så mycket det nånsin går ner men i och med att jag fastnat i amning nattetid äter han just nu ganska motvilligt från bröstet och jag undrar om han verkligen får i sig tillräckligt dagen före kuren. Han äter smakisar av havregröt med glädje kan man till natten ge en helportion gröt eller hur ska jag göra.
Det blev långa frågor men jag hoppas att få svar vill vara så väl påläst och "grundad" det bara går innan vi ger oss på kuren.
Åter TACK för att forumet Kramar Iritea
Uppstartsfrågor inför kuren
Hej Iritea,
jag har kurat min gosse då han va' 4 månader och hade ungefär samma frågor som du har...han är 5 1/2 månader nu och allt har fallit på plats...sover 19-7 äter inte på natten och är pigg och glad på dagen och jag kan våga säga dig att attityden är 70 % av jobbet. Ger dig lite råd nedan men hoppas att alla kloka rådgivare häromkring kan rätta mig om jag har fel
jag skulle vänta tills han blir snor & hostfri...kanske mer för din och din mans skull. Om man tänker att ni ska undvika att gå in till honom så kan det rent psykologiskt vara svårare om han börjar hosta och har täppt näsa...och är han riktigt täppt och förkyld är det kanske inte så trevligt för honom heller. Han kanske frågar en del i början och då är det en fördel för er att veta att han mår bra och kan andas utan problem. Förstår du vad jag menar?
Du måste inte ramsa om soveriet på dagen fungerar som det ska...det finns ingen anledning att störa med ramsan om allt är i sin ordning. Vagna ska du inte tills han somnar utan sluta just innan han somnar annars kommer han att vakna så fort du slutar...och kom ihåg att inte fastna i vagnandet...ingen trafik efter andra natten..
ang. maten....han äter dåligt på dagen för att han äter på natten så du måste sluta bjuda på den goda buffén nattetid
killen kommer att STOR-ÄTA på dagen senast efter två-tre dagar. Sök här på forumet...det finns massor med råd just ang detta eller läs i Barnaboken
Hoppas att jag kunde ge dig lite råd och ang mig sjäv så tar jag gärna emot en [-X eller en
om jag har gett fel råd
Lycka till!
jag har kurat min gosse då han va' 4 månader och hade ungefär samma frågor som du har...han är 5 1/2 månader nu och allt har fallit på plats...sover 19-7 äter inte på natten och är pigg och glad på dagen och jag kan våga säga dig att attityden är 70 % av jobbet. Ger dig lite råd nedan men hoppas att alla kloka rådgivare häromkring kan rätta mig om jag har fel
Hoppas att jag kunde ge dig lite råd och ang mig sjäv så tar jag gärna emot en [-X eller en
Lycka till!