Hej skrev och frågade om buffning och fick svar om attityden men jag undrar fortfarande om det tar längre tid första gången/gångerna eller om jag missuppfattat det. Jag undrar också om man ska gå in och buffa direkt eller ramsa när barnet vaknar första gången under natten? Vi funderar på att köra igång kuren i helgen men sonen är förkyld och hostig är det ett problem helgen skulle nämligen passa så bra då både jag och sambon är långlediga!
Tacksam för svar från en toktrött familj som inget hellre vill än att få sova.
Kurfrågor från toktrötta
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, det tar mellan 20 och 45 minuter allra första gången innan man nöjaktigt - för barnet nöjaktigt - lyckats besvara alla miljoner frågor som uppkommer inför detta nya.
Och det står beskrivet. Du har en väldig massa läsning här i introduktionerna med Lathunden och Tips på vägen och Verktygen och diverse exempel på hur saker och ting kan gå till. Och du har också själva boken Sova hela natten att tillgå.
Det är alldeles oefterrättligt behövligt att man är kolossalt pålåst! Så att man vet exakt vad man gör och varför, OCH har övat på varandra, innan man till slut kommer till skott
För kuren gör sig inte själv, och barnet gör den inte åt en.
LYCKA TILL
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022