buffning
buffning
Hej jag har verkligen hamnat i klistret och ammar mig igenom nätterna Har ett barn sen innan som vi kurat och det funkade så till vida att hon sover hela nätterna men vi fick alldrig någon snits på buffningen. Det gick inte och jag förstår verkligen inte hur vi ska göra och vad vi gjorde för fel då som inte gjorde henne lugn. Så SNÄLLA HUR BUFFAR man så att barnet lugnar sig inom 2 minuter och ska det fungera även första gångerna???Minsom är nu 5 månader och vår tjej var 7 månader då. HJÄLP
Hej Iritea,
Vad det gäller buffningen så ska den göras hjärtligt och rejält, inte mesigt och osäkert. Har du ATTITYDEN av att det du gör är det rätta och enda så kommer buffningen att fungera. Är du däremot osäker och lite frågande kommer buffandet bli osäkert vilket det lilla barnet märker omedelbart.
Läs vidare på Forumet om buffning och Attityd.
Lycka till och du, ingenting är omöjligt
Kram Susan
Vad det gäller buffningen så ska den göras hjärtligt och rejält, inte mesigt och osäkert. Har du ATTITYDEN av att det du gör är det rätta och enda så kommer buffningen att fungera. Är du däremot osäker och lite frågande kommer buffandet bli osäkert vilket det lilla barnet märker omedelbart.
Läs vidare på Forumet om buffning och Attityd.
Lycka till och du, ingenting är omöjligt
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!