Äta länge

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
minamamma
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 05 apr 2006, 12:49
Ort: Stockholm

Äta länge

Inlägg av minamamma »

Hej!
I alla böcker jag läser står det att man ska låta det nyfödda barnet bestämma när det ska börja äta och när det ska sluta och att man inte ska störa ett sovande barn så länge det går. Vår dotter är fyra veckor gammal och äter superlänge varje gång hon äter. Ibland nästan en timme om hon får välja, och hon fortsätter verkligen smaska hela tiden. Sen somnar hon och om man lyfter bort henne vaknar hon snabbt igen och vill äta. Detta göra att det här standardprogrammet är lite svårt att få ihop. Hur länge ska barn äta egentligen??

Egentligen är det inget stort problem, för hon sover mycket på natten och sover alltid en längre period under dagen.

/ Martina
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Gör en valborgsmässobrasa på alla böckerna och håll dig till Barnaboken :wink: :lol: :lol:

Du har ju haft turen att få en god ätare och god sovare, så det är bara att tacka och ta emot. OCH införa Standardmodellen :idea:

:arrow: Kom ihåg, inom och bortom allt: Små barn ska njutas. Och njuta själva :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Vår Skrutt åt också jättelänge när han var ett litet skräp, men det blir kortare och kortare. Jag gillade långmatningarna eftersom jag gott kunde sitta i telefon med mina kompisar och tjattra, medan man kunde vara säker på att bebisen var tyst och stilla. Men ingenting varar för evigt, så njut så länge du kan.....
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"