Ramsa och gnällskrik

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maxikaxi

Ramsa och gnällskrik

Inlägg av maxikaxi »

Hej,

Jag undrar lite över ramsandet. Min ögonsten somnar numer utan pip på kvällarna. Är det meningen att jag fortfarande ska säga ramsan? Jag har inte hittat eller riktigt fattat detta. Alla andra verktyg ska man ju dra tillbaka mer och mer, men hur är det med ramsan vid insomning. Är det meningen att man ska sluta med den också och se den mer som kristilldelning?

Hur gör man med gnällskrik? Dagslurarna börjar alltid med gnällskrik. Ska bekräftelseramsan följa efter att gnällskriken avtagit? Hur gör man med detta problem under vargtimmen? Han vaknar strax före sex och gnällskriker lite, sen pruttar han och somnar igen. Ska bekräftelseramsan komma när han tystnar?

Det finns säkert information om detta någonstans, men jag har inte hittat det.

/Jenny
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Helt rätt - ramsan blir den kristildelning man använder sej av efter genomförd kur! Men att ramsa sej ut ur rummet är ett trevligt och bra besked vid varje läggning. I övrigt hade jag inte ramsat. Kanske om det varit lite väl mycket gnöl och man känner att det "behövs". Annars räcker det med ramsan ut ur rummet som besked vid läggningen. Vargtimmespruttandet klarar han av själv :lol: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"