Sova borta?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Cec

Sova borta?

Inlägg av Cec »

Hej!

Elvis är nu snart 10 månader och sover jättebra hemma, både dagtid och nattetid.

Problemet är dock när vi ska bort... som på julafton så somnade han utan stök i spjälsängen hemma hos mormor och när vi skulle åka hem så svepte jag bara in honom i lite filtar och lyfte in honom i den varma bilen. Han var då vaken hela resan och sen när jag lyfte över honom i hans säng hemma så blev han helt hysterisk och det tog 1,5 timme för honom att somna och resten av natten gav han till ett tjut en gång i timmen. Och det här har jag gjort några gånger förut utan problem. Nätterna därefter har gått bra.

Och igår sov han hos sin pappa för allra första gången. Vi var med och nattade båda två och efter en omgång av buffning så somnade han till slut. Jag gick då hem. Elvis sov fint fram till 23 då han vaknade och var ledsen, pappa fick buffa i två omgångar innan han somnade om och sen skrek han till en gång per timme resten av natten.

Nu ska vi bort på middag imorgon och det är ju inte utan att jag undrar hur det ska gå. Är det någon som har några tips?

Hälsningar Ceclia
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
heartworn

Inlägg av heartworn »

Hej!
Det är alltid svårt att sova borta. Det tycker jag i alla fall. Dåliga nätter har man ibland också då man sover otryggt och vaknar stup i kvarten.
Ta med er läggningsrutinerna och ett superglatt humör och gärna extra, extra mycket skratt till gonattet. Man önskar att alla kompisar hade spjälsäng hemma. Det hade underlätta spontanbesök! Proppa i Elvis mycket mat (kanske inte formbröd med jordnötssmör och sylt eller allt för många hamburgare). Inta en attityd av självklarhet. Lämna oron hemma och ha en trevlig middag!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, heartworn :D

Så många och täta uppvaknanden luktar övertrafikering långa vägar - frågor "besvarade" med orosvargar.

Stå ut med natten borta och gör som funkar för stunden, tycker jag, men kör igång ramsan på allvar sedan hemma :!: Övning ger färdighet :!: Läs på :idea:

(Och du glömmer väl inte att spela Elvis för Elvis :?: :lol: )
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"