hjälp mej - skrik...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
-josefine

hjälp mej - skrik...

Inlägg av -josefine »

Nu gråter ADAM vid precis varje läggning.. :cry: :cry: (alltså både till natten och vid varje dagslur)
Vad skall jag göra?
Jag lägger alltså honom i sängen - lägger tillrätta - går ut med ramsan. De går bra en kort stund - men sen han skriker upp sig. Ofta lyssnar jag väldigt länge och ofta somnar han efter ca 10 - 15 min. Men han skriker alltså varje gång innan han somnar. Jag ramsar inte eftersom det känns att ramsan bara eldar upp honom ännu mer. Men det känns väldigt tungt och besvärligt då han skriker såhär. Förra läggningen slutade med att jag buffade honom till sömns... Såhär ska de ju inte vara! Hjälp

Han vaknar ocskå upp otaliga gånger under vargtimmen. Inatt såg det ut såhär:
4.02 Gnöl - jag ramsar direkt, Han somnar om ganska fort
4.30 Joller - jag låter honom vara - han somnar om ca 5.00
5.30 Joller - jag låter honom vara - han blir ledsen ca 6,00 - jag hör att han ligger på rygg så jag går snabbt in lägger tillrätta och går ut med ramsan. Han somnar ca 6.15
6.30 Gnöl - jag ramsar - han somna om fort
7.00 Joller - jag låter honom vara - han somnar om
8.30 Väckning och gomorgon!
Snälla vad skall jag göra?
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hur går det?

:idea: Som jag kan se så är det ganska vanligt detta - det kommer och går i små perioder. Ett säkert verktygande löser det hela och att komma ihåg att "ett av verktygen är att INTE använda dem".

:idea: Kom också ihåg skrattet till god nattet och vanliga vardagsljud utanför!

:idea: Läs "Tips på vägen"!
-josefine

Inlägg av -josefine »

Tack för svar,
Mammut Maria skrev::D Hur går det?

Nja, sådär - de har blivit lite bättre. Men det är långt ifrån bra. Ja fattar int riktigt vad vi gör fel. Trots att vi backar massor - så gör han inga framsteg. Jag märker att jag blir så trött då han gråter. Jag vet att det är frågor men det känns som om jag inte har svar att ge honom. Jag vet inte längre vad han frågar efter... Han har verkligen allt och ändå...
Som jag kan se så är det ganska vanligt detta - det kommer och går i små perioder. Ett säkert verktygande löser det hela och att komma ihåg att "ett av verktygen är att INTE använda dem".
Jag önskar att jag kunde se det så - men då vi är mitt i det känns det som om det är ju ALDRIG bra.. Men visst har vi haft det bra och det är väl det jag borde tänka på..
Kom också ihåg skrattet till god nattet och vanliga vardagsljud utanför!
Jag försöker verkligen - men jag skall ännu skärpa mej med detta!

Jag tar också gärna emot tips och idér på social delaktighet. Nu känns det som om vi strandat på nivån: Hushållssysslor..

Ännu en sak: Adam är mycket svår att umgås med. Ofta svänger han sig och vill se på annat. Han trivs int alls i famnen. De gör mej lite fundersam. Är detta vanligt? Hur har ni umgåtts med era småttingar? Hur standardmodellar man då vakentiden är ca 2 timmar?
Innan var det ju mat och umgänge i en timme och sedan social delaktighet en halv timme - men nu?

Ok. nu blir de här långt - men ja kom ännu på en grej,
Under ensamleken bryter Adam ibland helt ihop. Han blir ordentligt ledsen. Hur bemöta detta? Ska jag gå in eller är detta "livskriser" som han bör reda upp själv?

H. en nu för tillfället lite fundersam josefine
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D På dina svar ser jag att du har lite att jobba med - bra! För om du reflekterar över detta så kommer du att se att det är skrattet till godnattet, ljuden av självklarhet och ditt kapande av överfokuseringen som löser det!
-josefine

Inlägg av -josefine »

Mammut Maria skrev::D På dina svar ser jag att du har lite att jobba med - bra! För om du reflekterar över detta så kommer du att se att det är skrattet till godnattet, ljuden av självklarhet och ditt kapande av överfokuseringen som löser det!
Visst har jag en del att jobba med, men jag har fortfarande frågetecken hängade i luften - vilket nog gör att jag inte kan ha den attityd av självklarhet som jag vill ha.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej,

det är inte lätt detta, det säger jag verkligen inte. Men tänk om det är så här istället: att attityden kan räta ut dina frågetecken :roll: ?

/Piggelin
-josefine

Inlägg av -josefine »

Ok - visst behöver jag jobba på attityden då det gäller nätterna och dagslurarna men mina övriga frågor tycker jag inte att har att göra med det?!
Adam är mycket svår att umgås med. Ofta svänger han sig och vill se på annat. Han trivs int alls i famnen. De gör mej lite fundersam. Är detta vanligt? Hur har ni umgåtts med era småttingar?

Hur standardmodellar man då vakentiden är ca 2 timmar?
Innan var det ju mat och umgänge i en timme och sedan social delaktighet en halv timme - men nu?

Under ensamleken bryter Adam ibland helt ihop. Han blir ordentligt ledsen. Hur bemöta detta? Ska jag gå in eller är detta "livskriser" som han bör reda upp själv?
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

När det gäller att umgås kan du ju prova att lägga honom på magen på golvet och själv ligga bredvid, när han tröttnat på att sitta i famnen. Han verkar ju nyfiken, det är bra tycker jag. :) Eller låt honom sitta i en matstol vid bordet så han får ett annat perspektiv, Karl tycket det är kul.
Jag har tyvärr inget bra svar på dina andra frågor, är inte så påläst om ensamleken, men jag tror att du ska gå in innan han blir jätteledsen om det går.
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej :P
Just nu går jag genom ungefär samma sak med min Hanna. :?
Varannan dag skriker hon sig till sömns :cry: vid varje pass och varannan dag somnar hon utan ett pip. :)
Jag lägger henne i sängen och ramsar ut, vid varje nattning.
Vid natti natti, har vi en lite ritual före nattningen plus att då är det nedsläkt.

Avvakta, tilltro, ingen oro, ingen varg. Det är övergående :!: . Se även upp för fullmånen. :idea: Den kommer på måndag och vår Hanna sover alltid sämre två-tre nätter före fullmånen. :idea: Och då skojar jag INTE.

Ha en skön helg
Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"