Emma är för stor för vagnen gällande magläge och en begagnad har jag för hemmabruk men den är för ostadig att ge sig ut på promenader med.
Vi brukar hämta storasyster på skolan när hennes em-lur är. Den infaller efter ca 20 minuters promenad och hittills har jag kunnat fälla sätet och så har hon somnat på rygg. Eftersom vi promenerar så somnar hon tämligen lätt.
MEN, sista veckan och förra vill hon inte somna. Gallskriker när jag fäller sätet, skriker upp sig till total förtvivlan, jag har ramsat och låtit henne vara, tagit bort skynket osv. Alltså försökt allt som jag kunnat tänka mig är fel. Jag har fällt upp sätet till halvliggande också men hon är fullkomligt otröstlig. Till slut har jag lyft upp henne och burit henne hem. Hon vill inte sitta i vagnen helt enkelt. När vi efter 20-30 minuters promenad hem (när jag burit henne)så har jag lagt henne försent i hennes säng och då har hon somnat varje gång.
Hur bryter jag det här och "lär" henne att somna i vagnen på rygg?
Hon kommer åt tummen bra och är varken för varm eller kall som jag tycker.
Jag vill kunna få henne att sova i vagnen för annars blir jag ju helt låst på dagarna