Jag har läst boken 2 gånger, massa forum och trådar mm! Känner mig ganska påläst men är ändå så osäker.
Han är 4 1/2 månad. vi lägger honom kl 18,30 och för det mesta 2 uppvak med mat 22,30 och 2,30-3.00 men vaknar redan kl 5 och då har jag lyft in honom till mig och han somnar om till 6,30 när hela familjen ska upp.
Nu tänkte jag få bort nattmålen så han kan börja äta lite mer på dagarna istället för på natten.
Mitt schema ser ut såhär, funkar det?
Natt 18,30-7.00 12,5 timme
äta 7,30
sova 9,15-10 45 min
äta 11,00
sova 11,45-13-30 1,45min
äta 14,15
sova 15,30-16,15 45 min
äta 17,30
sova 18,30
Jag har redan lagt honom många gånger med buffande på rumpan och sen gått ut.
nappen tog jag bort för några veckor sedan och det var verkligen bara den natten det tog att glömma den.
Fråga 1:
Första natten, läggning buffar, går ut med min ramsa (Natti natti sov så gott "4)
När han då vaknar under första natten går jag direkt in och buffar om jag hör att han stegrar? (vilket han gör direkt för han vill ha mat). Har försökt när han vaknat till innan och sagt ramsan (som jag sagt vid läggning i 1 månad redan) men han bara gallskriker, så slutar med att jag går in och buffar och han somnar om. Eller ska jag då stå kvar och säga ramsan om och om igen i dörren?
Fråga 2:
Andra natten, här lägger jag han i sängen och säger bara min ramsa (natti natti sov så gott "4) och går ut, när han då stegrar så säger jag ramsan genom att ha dörren på glänt så länge det behövs och likaså fortsatt under den natten genom dörren?
Fråga 3:
vad säger ni för bekräftelseramsa eller är det samma? förstår inte detta riktigt
Nu har jag skaffat barnvakt till min dotter på 4 år första natten så jag inte blir störd av någonting utan kan köra på ordentligt!!
Känner mig så nervös inför vargtimmarna, från kl 4 lär det få ramsas och ramsas.....
Därför jag gör detta är egentligen inte för att han sover så dåligt på natten utan för att han äter sina största mål på natten, jag vill få i han mer mat på dagen för på natten sover man och inte äter!!!