Det var länge sen! Och tur är väl det
Har fått sova gott i flera år!
Men, vargar har tagit sig in och borta är den goda sömnen...
Efter längre sjukdom för Alma i våras så har det sedan semestern spårat ur totalt här.
Vi har ledsnat, på riktigt. Det är ändå november nu. Men nu är det som det är. Nu kavlar vi upp ärmarna.
Den lilla trixaren springer på nätterna in till oss. Efter att ha läst en del i forumet införde jag Spökspray så nu är inte monster och spöken ett bekymmer. Lugnet la sig i flera nätter, och jag tänkte yes! Jag har det här.
Tills för några dagar sedan.
Nu springer hon upp och är bara ledsen. Eller inte ledsen. Eller bara tyst. Vi säger inget och leder tillbaka.
Ibland säger hon att hon inte kan sova så länge. Vi slår dövörat till och leder tillbaka. Men tidigare har det varit att det inte är mysigt i hennes säng, kallt, varmt, svettigt, osv osv, ni vet ju trixarens repertoar.
I natt låg hon plötsligt i vår säng utan att vi märkt något, vi var väl helt slut båda två...
Jag verkligen hatar att ligga bredvid och flyttade till hennes säng för att sova vidare. Man måste ändå ha lite energi på jobbet
Att lägga sig och somna är inga bekymmer för henne. Vi läser och busar och sen somnar hon gott. Go natt och sov så gott! Säger vi.
Har ingen väckarklocka men känns inte som att det skulle hjälpa... hon har sovit bra i flera år och vaknar inte tidigt. Under semestern kunde hon dra till med 15 h nätter
Storasyster blir störd och klagar på att hon är trött och vaknar varje gång hon håller på. Detta måste sluta!
Just nu har hon varit uppe 4 gånger på 2 timmar...
Och där börjar hon gråta igen.... suck.
Hjälp oss att vända på denna negativa trend