Natt ett och två var jobbiga men vi märkte ändå resultat efter det, ramsan satt och han nöjde sig med den. Men sen hände något...Nu inför natt 10 är det såklart fortfarande bättre än det var innan vi började kura, men han har samma mönster natt efter natt; vaknar runt kl 2030, kl 0200, kl 0400, kl 0500 och kl 0600. Oftast lyckas han somna om av sig själv, men problemet är att det dröjer så länge...Han kan ligga och gny i 45 min, jag avvaktar då oftast eftersom det inte är kris men känns svårt att veta vad man ska göra i det läget. Känns också som han bara blir ännu mer upprörd av ramsan
Ang. ramsan så är jag rädd att han bara blir upprörd av den, trots att jag tycker vi kurar enligt konstens alla regler...han får alltid en bekräftelseramsa om det behövs som han (oftast) tar med tystnad, fysisk träning/vändningar på dagen, strikt schema och social delaktighet. Nattningarna går alltid som en dröm; han bökar runt ett tag tyst innan han sen somnar på 10 min. Jag har läst boken så många ggr att jag typ kan den utantill. En sak som förresten kanske kan störa; vi har en övervakningskamera som lyser med en liten röd lampa, ska vi slopa den? Har sett en massa trådar om folk som rekommenderar kameror, men hur undviker man att lampan lyser?
Tack på förhand för er hjälp! Kram