Katastrofen runt Indiska Oceanen

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Skr?llan

Katastrofen runt Indiska Oceanen

Inlägg av Skr?llan »

:cry: :shock: :D Många känslor sveper över mig när jag ser nyhetssändning efter nyhetssändning som rapporterar över det hemska som har hänt i Thailand, Sri Lanka, Indien och Indonesien mfl.

Det är ofattbart och jag känner en maktlöshet samtidigt som jag är så oändligt tacksam att jag inte hade råd att åka dit på mitt studiebidrag. Stackars människor som har sparat till sin drömresa över jul och kommer hem som vrak och saknar sina föräldrar, syskon och tom sina barn...HUUUU

I natt när jag skötte min dotter som låg i magsjuka tänkte jag gång på gång att det är så skönt att hon ligger här och kräks brevid mig och inte har spolats ut i havet!!!!!

Det enda jag kan tänka mig att jag själv kan göra för att människor som inte har någonting kvar att leva av är att bidra med en slant från mina studiebidrag. I sammanhanget ter sig dessa rätt mycket värda! :!: :!: :!:

Erika i tårar :cry:
br

Inlägg av br »

hej
javisst är det hemskt. Vi skulle ha åkt dit den 2/1 för en månads rundresande . Vi hade bokat bungalows på en pytteö utanför Phuket, undrar om ön finns kvar? Nu är vi så tacksama för att vi inte var där och väntar på att våra grannar med sin 6-årige son ska komma hem från eländet!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Skrållan skrev: Inatt när jag skötte min dotter som låg i magsjuka tänkte jag gång på gång att det är så skönt att hon ligger här och kräks brevid mig och inte har spolats ut i havet!!!!!
Detta läste jag i morse, och det har följt med mig hela dagen... Säkert hastigt nerskrivna ord, men så träffsäkert för att skapa lite perspektiv till saker och ting :!: Jag har inte kunnat tänka på dessa ord på hela dagen utan att få tårar i ögonen! Och på väg hem från jobbet lyssnade jag på radion och grät :cry: ...
Kit

Inlägg av Kit »

br skrev:hej
javisst är det hemskt. Vi skulle ha åkt dit den 2/1 för en månads rundresande . Vi hade bokat bungalows på en pytteö utanför Phuket, undrar om ön finns kvar? Nu är vi så tacksama för att vi inte var där och väntar på att våra grannar med sin 6-årige son ska komma hem från eländet!
[-o< Tack och lov, du är kvar här, br! Som jag har tänkt och funderat på vem det var, som tidigare i december hade frågor angående sin Thailandresa...... Nu ser jag, att det var du, br!

Ja, hjärtat brister vid blotta tanken på alla drabbade och i synnerhet alla nu föräldralösa små barn... :cry:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Annrik

Inlägg av Annrik »

Det är så svårt att förstå :? Jag sitter som klistrad vid nyhetssändningarna med en isklump i bröstet och tårarna brännande i ögonen :cry: . Har aldrig haft en tanke på att detta någonsin skulle kunna hända....
Jag har också funderat över vilka på forumet som frågat om resor och tidsskillnader. Tänkte på Sarika med Vilma, men sökte och fann att de är i Mexico....
Ja, man får distans till vardagen.
Anna
Jonatan f?dd 25/7-04.
B?rjade anv?nda schema och verktyg
i september 2004.
Syskon väntas i mars :)
Love

Inlägg av Love »

Jag känner likadant! :cry: Dottern är mitt inne i sin åttamånadersångest och är lite gnällig och klängig men vad gör det? Läste på aftonbladets hemsida om en svensk kille som efterlyste sin hustru och dottern Mira på 1 år som båda drogs med i flodvågen. Hans hustru var nere på stranden men tre andra svenska par som alla hade varsin liten bebis med sig. De tre andra svenska paren var återfunna så det var bara den här killens fru av de vuxna som fortfarande var borta men alla bebisar var bortspolade och förmodligen döda. :cry:

Såg dotterns mockasiner i trappen i gårkväll när hon somnat och tänkte på dessa svenska par som kommer att komma hem till sina hus och lägenheter och alla barnens saker och kläder ligger kvar hemma men barnen är borta!

Hur orkar man gå vidare efter en sådan händelse? :?:

Uppmuntrar ALLA att ge pengar till Rädda barnen, Röda korset eller Radiohjälpen. Det är så många drabbade. Även om du har dålig ekomoni så betyder varje tiokrona något!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"