Min lilla kille var motsatsen till sin syster en jätte trötter med helt fel dygnsrytm, sov hela dagarna vakna till liv på kvällen och runt fyra på morgonen. Att få han att vara vaken dagtid har nästan varit omöjligt, han har sovit så hårt och gott..! Man kunde lägga lillen raklång på mattan han sov, bada han och han sov
Sdan igår försökt mig på ett schema.
Eftersom han är jätte morgontrött ser det ut såhär:
7 Mat
8-9:30 Sova
10 Mat
11-13 Sova
13 Mat
15-15:45 Sova
16 Mat
17:45-18:30 Sova
Bad, pyjamas gos och nersläckt
19:30 Mat
20 Sova för natten
Har är trött och gnällig på sina vakenpass efter redan 1h. Nattningen går enkelt då han är helt slut. Vet inte hur jag ska få i han mer mat dagtid, inatt åt han som bäst 12 och 04 och ville knappt ha någon mat vid 07. Hur får jag bort att han är vaken runt 24? Ska jag ge det mer tid? Tänker jag rätt när jag ska få till natten och rutinerna innan jag börjar bråka med natt målen? Ska tillägga att han sover på sidan har inte vågat ha han på mage. Har andningslarm. Dock sover han fint på sidan och buffning om insomning går bra förutom kl.24. Dagtid sover han i vagn, natten i spjälsäng jämte mig.
Behöver tips och råd känns som jag inte kommer ur hans medfödda felaktiga rytm. Vill väcka en glad och utvilad kille och få ett leende tillbaka. Kraaam