Lille V har alltid varit duktig på att sova och vi har nästan alltid fått väcka honom men efter en flytt, dagisstart samt orolig storebror (och föräldrar) har han halkat ur sina goda rutiner en del.
Pga art storebror strulat rejält med sömnen i över 6mån har det smittat av sig lite på lillebror.
Han somnar utan problem, oftast, och sover för det mesta hela nätter (det har blivit bättre sedan jag kurade om storebror för snart två veckor sedan)
Men ibland vaknar han 1-2ggr på natten, vi går in och ger vatten och stoppar om, så somnar han om. Vaknar han däremot vid 4.30 och framåt går det sällan att få honom att somna om. Pga att inte störa storebror som kurats om har vi då tagit in honom i sängen och satt på något barnprogram på tvn, för han är klarvaken..
Igår och ikväll har han dessutom vaknat efter bara 20-30min och varit superledsen och då kan bara pappa natta om honom. (Jag nattar storebror och min man lillebror)
Han har egentligen natt 19-07 men han får oftast lägga sig vid 18.45 och sover som bäst till 06.30-06.45. Sover mellan 45min-1,5h på dagis.
Så hur ska jag få in honom i rätt vanor igen? Kura om? Hur?
Tacksam för alla svar!