Behöver snabbt svar! Har börjat kuren...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
HannaMaria

Behöver snabbt svar! Har börjat kuren...

Inlägg av HannaMaria »

Jag har börjat kura min 3 mån 2 v. gamla son. Min man har lovat ta nattshiftet :D
Det har gått relativt bra idag, förutom att han ätit jätte lite under måltiderna och sovit en halv timme för lite under andra sovpasset.
Men nu undrar jag en hel del och jag hoppas att någon svarar mig innan kl. 20 ikväll då han ska sova natt!

Är det bättre att vagna under kurnätterna eller lägga honom i sängen och buffa? Om vi vagnar, när ska han då återgå till sängen? Om vi buffar, när ska vi sluta buffa och bara använda ramsan?
Eller är han för liten för att använda ramsa?
Myra

Inlägg av Myra »

Hej.

Jag fick rådet att vagna för det brukar vara lite lättare när de är så små. Det har funkat jättebra för oss och hon har nu legat i vagnen i 1 månad och nu ska vi flytta tillbaka till spjälsäng. Började smyga in ramsan för ca 2 veckor sedan och nu använder vi bara den förutom lite vagning vid verklig kris.

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Lisa S

Inlägg av Lisa S »

Hej!

Vad härligt att han ska få sova, och att ni ska få det!

Jag rekommenderar också vagnen, vår flicka sov i vagnen till hon var nästan fyra månader - till hon hade växt ur den helt. Det är mer effektivt att vagna och han blir inte förvirrad av föräldrahänder som buffar. Jag varvade visserligen buffning och vagning (fast jag vet inte om man "ska" det), men i första hand vagnade jag. När det sen är dags att flytta över till sängen har han sovit gott i vagnen ganska länge (minst fem nätter tycker jag), och kommer att längta efter att få sova natt - oavsett var.

Det kommer att bli en massa frågor inatt, men det blir underbart för er alla tre alldeles snart! Lycka till, verkligen!
Lisa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"