Vår dotter har knarkat napp på TOK för länge nu och den måste bort med tanke på vad den gör för tänderna och bettet.
Dottern är 4 år och har alltid somnat själv och gör så fortfarande med 12 timmars nätter. Vi har aldrig varit inne och pluttat in nån napp mitt i nappen men hon har haft den för att somna in och använder den i omgångar på natten.
I dec gjorde vi ett tappert försök att sluta med nappen men det avbröts då vi vart helt förfärade av att se henne helt förstörd. Halv ett på natten åkte nappen in igen och då hade vi försökt söva henne sedan halv sju vilket är hennes vanliga läggningstid.
Detta var såklart inte särskilt smart men vi orkade helt enkelt inte ta fajten men nu jäklar...
Denna vecka har vi gäster på landet men nästa vecka skall vi bege oss till skansen och kattungarna för att ge dem hennes två nappar.
Min fråga är denna. Hur gör vi sen? Känner mig grymt orolig för att detta ska förstöra våra sköna kvällar och läggningar/nätter pga denna jäkla napp som ALDRIG skulle åkt in från början.
Hur hade ni gjort första nätterna? Legat bredvid tills hon somnat ,satt vakt utanför dörren, HUR?? Förstår att många inte har erfarenhet av detta då detta är AW forum och AW barn har ju oftast inte napp men detta AW barn har det

En annan fråga som jag flikar in här är nattblöja. Dottern har varit torr på dagen sen hon var 24 månader men använder fortfarande nattblöja och den är nästan alltid tung av kiss på morgonen. Hur ska jag tänka här? Ska jag ta bort den ändå? Fattar bara inte hur hon ska sluta kissa på natten helt plötsligt och ser framför mig hur allt istället hamnar i sängen. Finns det några bra tipps. Hon dricker inget efter 18.00 och kissar alltid innan läggning. Hon både dricker och kissar mycket under dagen, precis som jag så det är mycket vatten i omlopp i hennes lilla kropp:)
Tack på förhand
Sara