Många uppvaknanden men han höll inte låda så länge. Läggningen tog 20 min, första uppvaket 30 min. Därefter somnade han oftast inom 5-15 min resten av gångerna. Pappa spelade dataspel under natten så han hade inga problem att hålla sig vaken
Första luren om 45 min gick bra. Han somnade på stört, så fort vi kom utanför huset. Sov 40 min och vaknade sen. Han är förkyld så det verkar som om det var en hostattack som väckt honom. Jag väntade några minuter och tog sedan upp honom när han var tyst och lugn.
Em-luren går hittills också ganska bra. Lade honom i vagnen ute och vagnade lite lätt. Jag bekräftade och han somnade. Nu vaknade han efter 30 min. Jag avvaktade (hörde i baby-vakten att han rumsterade i vagnen) och när han började hojta upp sig gick jag ut. Vagnade och ramsade varpå han faktiskt somnade om efter ca 15 min och sover än. Jag var förvånad vilket visar hur mycket förtroende jag gett honom tidigare...
Nu är det så att jag har bara en sittvagn där man kan fälla ner till fullt liggläge. Han får inte plats i den på mage så jag tänkte att jag skulle se hur det går att ha honom i den på rygg. Jag undrar nu hur jag enklast förhåller mig till daglurarna under följande kur-dagar. Jag lade en filt över suffletten så att han inte kan se ut och tänker mig denna som ”dörren” till hans rum. Mao minska trafiken och ramsa mig därifrån (med dagramsa).
Ska jag följa exakt samma teknik gällande daglurarna som man gör nattetid? Dvs vagna vid kris, annars påminnelseramsa och bekräftelse? Känner mig osäker då jag tidigare promenerat tills han somnat och sen ställt vagnen utanför huset. Nu kan jag inte riktigt se om han somnat. Under morgonluren hann han somna innan jag hann bekräfta...
Om han nu är vaken tex 15 min under ett 1,5h sömnpass, ska jag då utnyttja marginalkvarten och väcka honom 14.15 istället för 14.00? Risken är ju då att han vaknar av sig själv.