Som rubriken lyder så har min dotter helt plötsligt blivit väldigt ängslig och ledsen direkt efter kvällsslurken. Hon är snart 7,5mån o blev kurad vid 4,5mån. Nattningarna har nästan alltid gått alldeles utmärkt, förutom när hon fick första tanden för ungefär en månad sen. Då strulade några dagar, och så gick det bra tills för tre kvällar sen. Jag har som rutin att efter sista dagsluren så leker vi på golvet, sen tar jag henne i bärselen ett varv på stan, sen kommer vi hem o så badar vi och sen är dett kvällsslurk o sen mycket skratt innan jag lägger henne.
Vad kan det bero på att hon helt plötsligt blir så ledsen? Jag gör allt för att förmedla lugn o säkerhet och håller hela tiden ett gott humör trots att hon är ledsen! Kan det ha med 8mån ångest att göra? Dock så räcker det med att jag står och pratar utanför dörren några minuter, så tystnar hon och somnar. I förrgår var ett undantag när hon gråtit i nästan 45min så gick jag in o höll solfjäder. Då hade jag haft hushållsljud men inget funkade (ska jag gå in tidigare? För 45min kändes jättelänge).
Tacksam för tips o råd
Mvh, Madelene