Dagslurarna hemma, hur gör jag?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ingela

Dagslurarna hemma, hur gör jag?

Inlägg av Ingela »

:?: Min lille kille sover jättefint nu dagarna och nätterna, en fråga bara??? Vi försöker att alltid ha honom sovandes ute i vagnen där han sover bäst, och somnar om bäst om han vaknar.
Men de dagar man behöver vara hemma....
Nu ramsade jag och la honom och det funkade bra, men om han vaknar tidigare som han gjorde igår tex??? Han ville inte somna om och grät hysteriskt när han vaknade.....Att tillägga Jag kurar om min son nu är inne på 4e dagen...... :o
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Gödsla inte meed ordet hysteri :evil: Ett hysteriskt barn antingen kräks eller förlorar medvetandet, eller båda delarna. Det är ett tillstånd inget litet barn (eller en stor människa för den delen) någonsin ska tillåtas hamna i.

Han "ville" säkert somna om men kunde inte genast. Det är där det är meningen att han ska få lite hjälp över tröskeln. Det är alltså din uppgift att rakt av lugna honom, inte tänka i termer av vad han vill och inte vill.

Det är ingen bra idé att ändra saker medan man kurar (eller kurar om). Ska han sova ute så ska han sova ute. Samma lur(ar) under samma omständigheter varje dag :idea:

De dagar du "behöver vara hemma", kan han inte få sova ute då också :?:

En nödlösning är att göra honom och vagnen i ordning för ute och sedan öppna fönstren på vid gavel.

Härligt att det går så fint :lol: Äventyra nu inte saker och ting innan de satt sig :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Ingela

Inlägg av Ingela »

Han vakna precis och jag fick han att somna om, så vi börjar arta oss. Jag får plocka ut extravagnen ur källaren, så han får sova där när vi är hemma...
Det känns så fint att vara så samspelt med sitt barn, han litar på mig...
Måste tacka dig Anna för alla underbara ord och tips i böckerna och på forumet.
Vad hade vi gjort utan sömn :roll:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Jag har gjort samma sak vid ett tillfälle (dag 2 i uppföljningsveckan)! Dvs. försökt lägga tjejen inne i spjälsängen på dagen, trots att vi brukar vara ute och gå på lunchluren. Gick inte särskilt bra....

Hur länge ska detta hållas konstant? Fyra dagar plus uppföljningsveckan?

/P
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fyller på med ytterligare en nödlösning 8)

Ta på barnet mössa, varm tröja och lägg att sova i vagn för öppet fönster. Var själv beredd att kasta på dig ytterkläder om det behövs. Vid uppvak som känns svårhanterliga packar du in lilla barnet i varma filtar och går ut och travar "över stock och sten". Fick detta tips från Mindy och det är jättebra att ha i reserv :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"