Hjälp..! Min sambo vill ge upp.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tvillingmams

Hjälp..! Min sambo vill ge upp.

Inlägg av Tvillingmams »

Vi har nu avverkat andra kurnatten på våra tvilling grabbar som snart är 5mån. Första natten gick bra,den ena killen behövdes ingen buffning alls,bara ramsa. Den andra fick vi buffa två ggr och ramsa.Inatt så ropa,gnöla,grät och till sist skrek den kille som var duktigast igår 1½ timme.Vi ramsade till en början ca en timme från och till sedan när skriket öka fick vi buffa tre ggr.Sen så sov han till kl morgon..Den andre killen blev det ingen skillnad på..Våran stora fråga är..Skriket som är nu är mat skrik,de skriker då dem i vanliga fall fick mat.Det känns som ramsan inte tar då..Kommer detta skrik att försvinna..?? Till saken hör också att vi har hela tiden haft Anna Wahlgren i sängen hos våra små gåtfulla killar..
Mvh Pernilla
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Hej! Ja, självklart kommer skriket försvinna!!! Ni har avverkat andra kurnatten, det är klart att dom (eller han) fortfarande ställer frågor! Tänk inte att han skriker för att han är hungrig, han skriker för att han är van att få mat, det är skillnad! Att ramsan inte tar är inte alls konstigt så tidigt i kuren! Fortsätt som ni gör, ramsan kommer att ta, jag lovar! Och det är jättehäftigt när den gör det! Glöm inte bekräftelsen!!! Lycka till och fortsätt rapportera. Naturligtvis ska ni inte ge upp, resultatet kommer, fast kanske inte de första nätterna.

PS: Många är rädda för just hunger. Vår Isak (som numera sover som en dröm, 12 timmar i streck) är inte ens hungrig när han vaknar efter 12 timmar. Vi måste vänta en halvtimme innan vi kan få i honom nån frukost! Känns skönt, för om sömnen börjar strula behöver jag i alla fall inte fundera på att han är hungrig! Att äta på natten är bara en vana som ska brytas. (Under förutsättning att barnet får tillräckligt med mat på dagen).
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"