Ok,
Ikväll när Noah, 1 år, badade tände mannen en härlig brasa. Öppna spisen är hans (Noahs) absoluta favorit, så när han väl fick syn på brasan kunde han inte koncetrera sig på att dricka en enda droppe välling. Fick till sist lägga honom ändå. Ska jag strunta i det med välling eller försöka ge sen i sömnen? i så fall, när är bäst?
Tacksam för svar!
Behöver snabbt svar!
-
Gäst
Tack för svaret.
Noah blev skitförbannad när vi la honom. Han ville nog titta mer på brasan!
Jag försökte ge honom välling senare i sängen, men det ville lille herrn absolut INTE ha. Vift, vift, nej, nej!! Han är rätt ny som flaskkille så det kändes nog konstigt med det i sängen.
Vaknade i alla fall 6:20 som vanligt, glad och nöjd och låg och snurrade och pratade till morgon kl 7.
Tänk vad man kan oroa sig i onödan! Man har vant sig vid att allt går som på räls. Lyckliga vi!!!
Noah blev skitförbannad när vi la honom. Han ville nog titta mer på brasan!
Jag försökte ge honom välling senare i sängen, men det ville lille herrn absolut INTE ha. Vift, vift, nej, nej!! Han är rätt ny som flaskkille så det kändes nog konstigt med det i sängen.
Vaknade i alla fall 6:20 som vanligt, glad och nöjd och låg och snurrade och pratade till morgon kl 7.
Tänk vad man kan oroa sig i onödan! Man har vant sig vid att allt går som på räls. Lyckliga vi!!!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Små barn behöver lite tid
Tar man sig tiden och stillnar med dem, känner de sig både förstådda och delaktiga.
Och efter hur lång stund det nu är, vinkar man gemensamt hej då till brasan. Och förhör sig, å barnets vägnar, om pappa kanske kan göra en ny brasa i morgon? "Det ska jag göra, om det bara är riktigt kallt ute", kan pappa svara och har därmed inte lovat att elda brasa first thing på morgonen
Sedan kan och bör vällingen serveras utom synhåll för brasan, i ett annat rum, där ingenting distraherar.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
... när man känner, för det gör man, att barnet är någorlunda färdigt med brasan och koncentrationen inte längre total, - - - -
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022