Vaknar "100" ggr varje natt!
Vaknar "100" ggr varje natt!
Jag har en son som är snart 7 månader och han har inte sovit en enda hel natt i hela sitt liv. Han vaknar mellan 7-10 ggr ungefär från han har lagt sig kl 08 på kvällen, han vaknar vanligtvis vid 7-8 och vill inte sova alls mer. Han somnar om fort igen, men det är jobbigt endå, man får ju avbruten söm hela tiden. Han knölar å bökar i sängen så han ligger på tvären eller med huvet i fotändan ibland. Varför vaknar han så mycke? Han äter 1 gång av alla ggr han vaknar. Han somnar själv numera, men jag tycker inte han sover nå bättre för det. Skulle sova hela natten kuren hjälpa även fast han somnar själv nu? Jag blir tokig av dom här nätterna, jag hatar det! Alla tips är välkomna! 
-
arvids mamma
ARVID var likadan... vi körde kuren när han var 7 mån och nu sover han hela nätterna (han är nu 1 år)....
jag kan varmt rekommendera att genomföra kuren, det ÄR jobbigt de första fyra dagarna/veckan och ni MÅSTE läsa på ordentligt så att du verkligen vet vad du gör och VARFÖR! Vet inte ni exakt vad ni gör så fattar inte lilleman det häller utan blir oroligare!!
det som är skillnaden tycker jag är:
när arvid vaknade förut så körde man hela racet; bytte blöja, stoppade om, man checkade allt , vilket gav honom ännu mer anledning att tro att det är farligt att vara i sängen. jag och mats blev t.om ovänner för vi blev så stressade och vistste inte hur vi skulle göra.
det som är skönt sen är att vi gör exakt likadant bägge två och vi vet vad och varför vi gör det. man har blivit mer konsekvent. arvid vet vad han kan vänta sig av oss. jag tror att det är det som gör grejen!!! Bägge två gör samma sak och man ger lugnande budskap...."det är lugnt arvid, nu ska vi sova!"
lycka till! kram jessica
jag kan varmt rekommendera att genomföra kuren, det ÄR jobbigt de första fyra dagarna/veckan och ni MÅSTE läsa på ordentligt så att du verkligen vet vad du gör och VARFÖR! Vet inte ni exakt vad ni gör så fattar inte lilleman det häller utan blir oroligare!!
det som är skillnaden tycker jag är:
när arvid vaknade förut så körde man hela racet; bytte blöja, stoppade om, man checkade allt , vilket gav honom ännu mer anledning att tro att det är farligt att vara i sängen. jag och mats blev t.om ovänner för vi blev så stressade och vistste inte hur vi skulle göra.
det som är skönt sen är att vi gör exakt likadant bägge två och vi vet vad och varför vi gör det. man har blivit mer konsekvent. arvid vet vad han kan vänta sig av oss. jag tror att det är det som gör grejen!!! Bägge två gör samma sak och man ger lugnande budskap...."det är lugnt arvid, nu ska vi sova!"
lycka till! kram jessica