Läggningen gick utöver all förväntan, men natten var lite jobbigare.
Emil har fattat det här med ramsan, han blir ARG av den.
Jag har försökt beställa boken, för jag har så många frågor, men det vekar gå trögt att få den till Holland.
Kanske ni kan hjälpa till? (jag har redan fått fina tips och uppmuntran av Virpi, Carina och Lotta - tack för det!)
Emil accepterar ofta ramsan efter vagnande, men jag vill bort från vagnandet.
Borde jag sluta med det nu den 3e natten?
Det är absolut inte fråga om panik, han är arg och frågvis på natten och vagnandet hjäper fortare än endast ramsandet, så därför har jag tagit till det lite oftare än nödvändigt kanske...
Borde jag bekräftelseramsa även när han accepterar ramsan på vägen ut?
Fler gånger har han tystnat direkt efter första ramsandet men han somnar inte. Då ligger han vaken och småpratar och filurar lite..
Ska jag "störa" den processen med bekräftelseramsa? Han somnar ju iallafall och utan gråt.
När flyttar jag från vagn till spjälsäng? Efter 3e natten eller efter uppföljningsveckan? Kanske borde sluta vagna först, se hur det går??
Carina sa att det var viktigt med en annan ramsa på dagen.. min nattramsa innehåller inte ordet "natt" men är det viktigt ändå, för isåfall måste jag anpassa det genast??
Idag är Emil hes och trött efter en påfrestande natt. Jag blir lite ledsen av att se honom så.. men jag tycker att det verkar gå framåt med ramsandet. Det är verkligen en kommunikation, han lyssnar och fattar, men ibland hjälper det inte honom att somna iallafall...
Tack för uppmuntran och stöd, att man kan bli så besatt av sömn!!!