Uppföljningsveckan över - råd till "van

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lottanen

Uppföljningsveckan över - råd till "van

Inlägg av Lottanen »

Jag har en fråga:

I morgon är uppföljningsveckan över och då har vi totalt kurat honom först de 4 inledande kurnätterna/dagarna och sen uppföljningsveckan. Nätterna har blivit tusen gånger bättre mot vad de nånsin har varit (han vaknar fortfarande några gånger, men jag har inte behövt gå in till honom på några nätter nu eftersom han somnar om själv). Vargtimmen har vi varit hyfsat skonade från. I morse vaknade han dock 1 h innan han "skulle" och somnade inte om. Problemet är fortfarande nattningen, som tar uppemot 30 min med mycket skrik och gråt.

Vi har hittills varit mer eller mindre isolerade, bortsett från promenader och åkturer med bilen. Har velat minimera gossen från nya intryck så att han kan smälta de nya reglerna vi satt upp.

Nu undrar jag om man kan börja göra sånt man gjorde innan (typ shoppingturer, träffa folk, åka till nya platser m.m.) utan att riskera att lillkillen ska få för mycket nya intryck? Vill ju inte framkalla hinder till kuren, eftersom den inte sitter 100 % än (med tanke på nattningen).

TACKSAM FÖR SVAR SNARAST! Längtar efter att komma ut bland folk!

:) Lotta
Bild
Kurning p?b?rjades 20 december -05.
K?pte Sova hela natten av Anna Wahlgren senh?sten -05, vilket var min f?rsta kontakt med henne.
Lottanen

Inlägg av Lottanen »

Skulle verkligen behöva råd, så jag skriver igen!

Min man och jag är inte riktigt ense om hur vi ska göra. Han vill att vi ska fortsätta som vi har gjort senaste veckan (uppföljningsveckan), dvs minimera intryck, besök och andra aktiviteter och mest hålla oss hemma tills kuren sitter som berget!

Själv tror jag att vår lillgosse nu är redo för en mjukstart ute bland folk, utan att ta för stor skada av intrycken.

Vad tror ni?

/Lotta
Bild
Kurning p?b?rjades 20 december -05.
K?pte Sova hela natten av Anna Wahlgren senh?sten -05, vilket var min f?rsta kontakt med henne.
lillan

Inlägg av lillan »

hej!

Jag är kanske inte den bästa med att komma med råd, men jag skulle göra som din man säger, under uppföljningsveckan fortsätta med att minimera intrycken tills allt sitter som berget.

Färdigkurade barn sover sen hur bra som helst, vart som helst :D DET är min erfarenhet, för oss fungerar det mycket bra och vi kan springa på stan, hälsa på vänner m.m

VI är dock noga med att hålla hennes schema, mat och sovtider så vagnen + annat får naturligtvis följa med på färden :D

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"