Jag är en softis...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
olivia

Jag är en softis...

Inlägg av olivia »

Min dotter har ju haft den fördelen att hennes kära föräldrar ställt upp och vänt på henne på natten då hon vaknat och råkat ligga på rygg och inte kunnat (?) somna om. Detta brukar hända 1-5 ggr/natt och så någon enstaka natt så sover hon hela natten. Men nu kan hon ju vända sig (har sett det med egna ögon på dagen!), så jag tänkte bli lite hård så att hon tar tag i att lösa sitt problem själv. Strax efter 9 så började det låta lite bakom dörren, men inte så farligt. Efter en stund körde jag en ramsa och då drog det verkligen igång. Efter ytterligare en verkningslös ramsa gav jag upp (softis!!!) och gick in och vände henne. Men nu har hon verkligen varvat igång och ligger och gapar irriterat i sin säng. Men, nu tystnade hon faktiskt, i en halv minut... Jaja, kanske på gång att lugna sig då. Hoppas det... Orkar nog inte ta tag i detta före jul, tre nätter hos svärföräldrarna kommer att bli nog jobbigt utan att jag envisas med att hon ska vända sig själv. Nej, vad jag avskyr detta nattgråtande, jag har ju helt sluppit det de senaste tre månaderna...
Sommarbebis -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om du ger henne förtroendet att somna själv - oavsett liggläge - så kan du vara i hamn efter denna och nästa natt! Alltså klar och redo för bortasovande redan på julafton :sleep: :santa: :thumbsup: ! Då blir du en äkta softis - en sådan som anser det som självklart att barnet somnar och sover oavsett liggläge :wink: !

:idea: Jobba med ramsan så att du känner att den ger lika mycket som ett "vändande"!

:D GOD JUL!
olivia

Inlägg av olivia »

Tror du verkligen att det skulle kunna gå så snabbt? Jag har en envis dotter ska du veta :roll: . Dessutom åker vi redan imorgon, så jag har bara en natt på mig... Så det kanske är bäst att spara det till efter jul i alla fall :) . Men då blir det de envisas kamp!
Sommarbebis -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Japp, så snabbt går det och ju längre du väntar desto "värre" blir det oftast! Det blir inte bättre av sej självt - man GÖR det bättre med hjälp av ramsan! Hade jag varit du så hade jag kört på i natt och fortsatt hos svärföräldrarna också... Det hänger på attityden och med rätt sådan så kan det tom gå över på en natt - iom att vi har en bebis som kan sina saker och en mamma som också kan sina saker - bara hon softar på rätt sätt :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"