Är så glad!!!
Igår natt (fjärde kurnatten) vaknade han och skrek till 6 ggr fram till 6.00. inget ovanligt i sig, men han somnade om PÅ EGEN HAND! Jag behövde inte ens bekräfta!!! Under hela hans levnadstid har det aldrig gått så här bra på natten. Förvisso vaknade han sen vid 6.00 och fick påminna honom ett antal gånger att det fortfarande var natt och (t.o.m. gå in en gång vid 7.00 och lägga tillrätta), men han somnade om och blev väckt för morgon 7.45.
Helt fantastiskt. Vågar inte hoppas att det ska gå så bra i natt, för det känns för bra för att vara sant! Men jag har intagit Den Säkra Attityden och självklart ska det ju sovas på natten, så varför ska inte min lille pöjk göra det?
Nu till det jobbiga. Nattade honom nyss. Första uppföljningsnatten. Tog 30 minuter. Blev en hel del skrik och gråt. Och han lät riktigt ledsen, så jag fick gå in och lägga tillrätta två gånger, då mina påminnelser inte tog vid dörren. Kämpade verkligen in i det längsta med att inte ingripa, utan tänkte att han ju faktiskt kan somna på egen hand nu. Har fortfarande lite svårt för att urskilja vad han menar med sitt gråt, har ju knappt hört honom skrika/gråta förut.
Är det jobbigare att genomföra kuren när ens barn har sin 8-månadersångest eller är det jag som är för mesig? Ska ju inte tänka negativt, men det känns verkligen som att bestiga Mount Everest, 2 ggr om!
Lotta
Ps. God jul! Vi satsar på att fira en försenad jul med de närmaste efter kuren. Ds.
Blandade känslor. Ena stunden går det super, andr
-
Gäst