Lösning på "babysimsdilemmat" -är

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nancy

Lösning på "babysimsdilemmat" -är

Inlägg av Nancy »

Hej :D
Det var värst vad jag tjatar om vårt babysim :wink: men har man väl fått ordning på lillans sömn vill man ju inte bryta den fina vanan :!:

:idea: Nu tror jag att jag har lösningen:

Om jag flyttar tillbaka hela schemat en timma så kan vi simma lugnt (sorry, kunde inte låta bli :wink: )

Istället för:
natt 19-07
sova 10-12
sova 15-15.30

Nya schemat:
natt 18-06
sova 9-11 (babysim onsdag 11.45-12.30)
sova 14-14.45 (babysim söndag 14.45-15.30, utnyttja marginalkvart här)

Jag hade gärna sett att vi gick uppsamtidigt hela familjen kl.07 men själv är jag ganska morgonpigg (lillan likaså) och detta är nog den lösning som är bäst i nuläget.

:?: Vad har NI för erfarenheter av att flytta hela schemat?
:?: Är det dumt av mig att ändra på en fungerande natt eller fixar jag det med hjälp av attityd och en smula envishet?

Mycket tacksam för respons :!: :D
Senast redigerad av Nancy den tor 22 dec 2005, 13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Vad tror du själv?! :wink: :lol:

:idea: Klart att det fungerar! :thumbsup: Börja nya schemat med att väcka 06 på morgonen - inte börja med att lägga 18 alltså. Lättast så.

:P Hon kommer säkert att trivas som fisken i vattnet med nytt schema och babysim!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för respons Mammut Maria :!: :D
Tyckte först bara att det var lite tidigt att lägga för natten redan 18.00 men mindes ord från Anna om barn till hennes vänner som hade natt mellan 24-12 :D Insåg att Leia inte kommer att ifrågasätta om inte JAG gör det.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"